ryback Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Nå er det ingen seksjon av forumet som er satt av til ordinære databutikker, kun webbutikker. Denne kan vel kanskje gå under "dårlige betingelser" også. Jeg kjøpte for et par uker siden en XP1800+ hos Iq-data i møllergata. Jeg satte den i et MSI K7T pro2 RU hovedkort. 1ghz Duron som hadde stått i maskinen frem til nå hadde fungert knirkefritt men jeg synes den var litt for treg. Maskinen bootet fin fint og jeg gikk inn i bios for å sette opp fsb til 133mhz, da den stod på 100mhz fra før. Etter at jeg hadde gjort det ville ikke maskinen start opp i det hele tatt. Jeg fikk ikke skjermbilde men maskinen fikk strøm. Hovedkortets LED's fortalte meg at CPU var defekt. Jeg testet derfor CPU'en på 2 andre hovedkort med samme resultat. Idag fikk jeg endelig karret meg ned til IQ-data for å bytte CPU'en. Der fikk jeg bekreftet min sterke mistanker om at CPU'en var defekt. Da jeg ba om å få byttet den sa han at det nærmest var umulig å få byttet CPU'en ettersom AMD hadde slike rigide regler når det gjaldt retur. Han sa videre at om det var så mye som en mikroskopisk ripe i CPU'en ville jeg ikke få ny. I følge ham var det kun 1% av de CPU'ene de fikk inn som det ble innvilget retur på. Når han påstår at disse rigide reglene kommer fra AMD er det litt rart at jeg aldri har hatt noe problem med å bytte defekte CPU'er hos Komplett.no eller Komplett i møllergata, som ligger 15 meter unna IQ-data. Selgeren hos IQ-data sa at de skulle gå over CPU'en med lupe for å se etter skader og ringe meg og gi en dom. Jeg har tenkt til å lese gjennom kjøpsloven en gang til mens jeg sitter her og venter ved telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå