Gå til innhold

styre en pc fra en annen pc?

danand13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du registreer deg. logger deg inn på den pcn du vil styre fra et annet sted og trykker på "ad computer" så går du på hvilken som helst annen pc i verden og velger remote control og styrer pcn :) noe sånt lenge siden jeg har brukt den for jeg har bare en pc for tiden

Lenke til kommentar

Hva med Windows sin egen fjernstyring? Du kan styre hele PCen fra hvor som helst. Jeg sitter gjerne på skolen og skifter skrivebord til den maskinen jeg har hjemme.

Det krever at du har administratortilgang til den aktuelle PCen som skal styres for å aktivere Windows Eksternt Skrivebord, men du kan logge inn med alle brukere og bruke deres skrivebord.

For å aktivere dette, trykker du på Start og høyreklikker på Min datamaskin. Derfra trykker du på fana "Eksternt" og velger "Tillatt brukere å koble til datamaskinen eksternt". Kryss av for denne, og trykk deretter "Velg eksterne brukere". I det nederste feltet skriver du inn brukernavna på alle brukerne som skal kunne logge seg inn eksternt.

Husk at for å koble til utenfor det lokale nettverket må port 3389 TCP må være åpent og peke mot den datamaskinen som skal styres.

For å logge deg på en datamaskin som allerede har aktivert eksternt tilkobling, går du på Start, Alle programmer, Tilbehør, og inne på Kommunkasjon velger du "Tilkobling til eksternt skrivebord", og du ser noe slikt: (du skriver inn IP-adressen eller datamaskinnavn istedet for "mediawork")

remotedesktop_09.jpg

Deretter kobler du på og logger deg inn :)

Endret av salah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...