Gå til innhold

IQ-data i møllergata, Oslo


Anbefalte innlegg

Nå er det ingen seksjon av forumet som er satt av til ordinære databutikker, kun webbutikker.

 

Denne kan vel kanskje gå under "dårlige betingelser" også.

 

Jeg kjøpte for et par uker siden en XP1800+ hos Iq-data i møllergata. Jeg satte den i et MSI K7T pro2 RU hovedkort. 1ghz Duron som hadde stått i maskinen frem til nå hadde fungert knirkefritt men jeg synes den var litt for treg.

 

Maskinen bootet fin fint og jeg gikk inn i bios for å sette opp fsb til 133mhz, da den stod på 100mhz fra før.

Etter at jeg hadde gjort det ville ikke maskinen start opp i det hele tatt. Jeg fikk ikke skjermbilde men maskinen fikk strøm. Hovedkortets LED's fortalte meg at CPU var defekt. Jeg testet derfor CPU'en på 2 andre hovedkort med samme resultat.

 

Idag fikk jeg endelig karret meg ned til IQ-data for å bytte CPU'en. Der fikk jeg bekreftet min sterke mistanker om at CPU'en var defekt.

Da jeg ba om å få byttet den sa han at det nærmest var umulig å få byttet CPU'en ettersom AMD hadde slike rigide regler når det gjaldt retur. Han sa videre at om det var så mye som en mikroskopisk ripe i CPU'en ville jeg ikke få ny. I følge ham var det kun 1% av de CPU'ene de fikk inn som det ble innvilget retur på.

 

Når han påstår at disse rigide reglene kommer fra AMD er det litt rart at jeg aldri har hatt noe problem med å bytte defekte CPU'er hos Komplett.no eller Komplett i møllergata, som ligger 15 meter unna IQ-data.

 

Selgeren hos IQ-data sa at de skulle gå over CPU'en med lupe for å se etter skader og ringe meg og gi en dom.

 

Jeg har tenkt til å lese gjennom kjøpsloven en gang til mens jeg sitter her og venter ved telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverte inn min TB 1333 hos IQ Data (Kongsberg) da den plutselig tok kvelden. Fyren i butikken spurte hva som hadde skjedd, og kikket nøye på kjerna på den. Dette var før jeg skulle på 2 ukers ferie, men da jeg kom igjen var CPU testet og funnet defekt, og de hadde skaffet en ny en til meg :smile:

Alle butikker gjør feil og/eller oppfører seg på en lite hyggelig måte innimellom :sad:

Lenke til kommentar

Vel, jeg fikk en telefon fra IQ-data som de lovet. Som straff for dette krasset innlegget ringte de og vekket meg grytidlig på lørdag. Klokken kan umulig ha vært mye mer enn 13:30 :wink:

 

Jeg pratet med en av IQ-data sine ansatte som kunne fortelle meg at returen var innvilget og han ville og beklage behandlingen jeg fikk i butikken. Ikke at den var av det verste jeg har opplevd, men den kunne vært et par hakk bedre.

 

Nå er ihvertfall denne saken ute av verden. Jeg fikk ny CPU og er fornøyd.

Lenke til kommentar

Tbh dette kunne skjedd hvorsom helst da

 

varm og koselig butikk med hyggelige menesker syntes jeg da

 

har kjøpt ustyr her 2 ganger og syntes at folka der var hyggelige + lite kø :grin:

(i motsetning til komplott hvor ventetiden er 40 min :razz:)

 

*og noen meget smakfulle kabbineter til ustilling :]*

 

[ Denne Melding var redigert av: CS_eR GøY på 2002-11-05 04:10 ]

Lenke til kommentar

Vet det er lenge siden det har vært post idenne threaden, men poster allikevel...

har fått meg meg at det hadde kommet iqdata i oslo, men tenkte ikke over at det var i samme gate som komplett.

skulle ned og kjøpe meg en hd idag og kom inn på møllergata slik at jeg passerte iq data før jeg kom til komplett og sjekket innom iqdata.. INGEN kø... deilig iforhold til hva jeg tenkte ventet meg på komplett..

 

og hørte om priser og fikk oppgitt priser på to hder jeg spurte om.. som etter det jeg huska var 100,- billigere enn komplett og jeg sa det med et smil rundt munnen..

 

Her kunne han lett ha lurt meg, men sa at etter det han husket så var det lik pris som komplett. og han sjekket faktisk prisen for meg på weben til komplett og fant ut at det var samme pris (jeg hadde handlet hos han hadde han ikke sagt dette)

 

jeg burde jo handlet hos han med en gang, men tenkte at hos komplett hadde jeg handlet før og(motsetning til mange andre) aldri hatt problemer med noe (eller ikke retur) og iq data hadde jeg ikke hørt noe særlig om så jeg gikk til komplett. kø som vanlig og ventet 30min eller så. og kjøpte den ene disken (den andre hadde de ikke fått inn enda)

 

kom tilbake til iqdata og spurte om de hadde den andre disken og de hadde eller ikke fått den inn (seagate barr. V 120gb)... Nå venter dere sikkert på et høydepunkt, men det er det igrunn ikke...

 

Han var like bli når jeg kom igjen med komplett posten i hånda...

 

iallefall.. konklusjonen er at det jeg opplevde av service hos iqdata var iallefall strålende... Så leser en av iqdata sine ansatte dette så si det til vedkommende som jobba i dag rundt 12-13 tiden :smile: han var flink og hyggelig.. så hyggelig at han gikk glipp av et salg..hehe..

 

ble til at jeg bestilte hd med budbil fra sandefjord tilslutt.. for de som ville vite det.

 

få så mye usaklig jeg skriver for tiden, men jaja. npe må jeg bruke tiden min på

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sjefen til den fyren på iqdata hadde han ikke jobbet der veldig lenge :razz:

Er ekstremt dårlig butikk å være så snill med kundene at man nesten anbefaler dem å gå til en annen butikk. Selgeren mangla guts tydeligvis.

 

Det er som å gå inn på ei trevareforretning og finne et speil med flott ramme man liker godt. Så spør du fyren i kassa om prisen. Da blir han veldig ivrig og sier "men samme speilet er myyye billigere rett nede i gata her!!! stikk dit heller du! Mye lurere".

Når selgeren er så til de grader defensiv (de hadde jo samme pris som komplett!) gir det et ganske tullete inntrykk på kundene. Man føler at fyren i kassa egentlig ikke bryr seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...