Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs-AP med trådløss "inn"?

Anbefalte innlegg

Heisan,

Finnes det noen AP som får sin link ikke i form av en ethernetkabel men via et annet trådløsnettverk?

Altså at AP har inngang for ekstern antenne for den eksterne linken, og så har sin egen vanlige AP-funksjonalitet for å øke rekkevidden til det andre eksterne nettet?

takk!

tor arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette finnes absolutt.

Det kan være litt knot å få til i begynnelsen, men det fungerer vanligvis veldig bra.

Det som er viktig hvis man skal gjøre dette trådløst med WDS er at man benytter utstyr fra samme leverandør grunnet at det kan være kompatibilitetesproblemer.

Jeg vil anbefale:

Linksys WAP54G

6923438[/snapback]

Ah, så det er WDS det heter? Etter litt googling fant jeg fram til begrepet "repeater". Er det samme greia?

Oppsettet nå er som følger:

Trådløs AP 1 -> Ekstern antenne -> USB-trådløs-adapter -> PC

Det jeg ønsker er:

Trådløs AP 1 -> Ekstern antenne -> Fancy AP/ruter/dings -> 2 x PC via trådløs

Så jeg skal se etter trådløs-rutere med WDS?

takk!

tor arne

Lenke til kommentar
Glemte å si at Trådløs AP 1, altså det AP som den eksterne antenna plukker opp sitt signal, er mest sannynelig en Cisco, og jeg har ingen kontroll over den.

tor arne

6923748[/snapback]

Cisco kan være det samme som Linksys, med tanke på at Cisco eier Linksys, men jeg er ikke sikker.

Jeg ville prøvd med den WAP54G som jeg listet opp tidligere her, men man kan jo ikke garantere at du får det til.

Men hvorfor skal du stjele nett?

Lenke til kommentar

Kan hende han bor på hybel?

Ihvertfall, Airlink101 har en repeater, som heter AP311W. HAr den selv, virker fint.

Netgear har også en fin boks, som er printserver med 4 ethernet-utganger. Bruker denne selv, så jeg har ethernet på rommet, med 100mbps, og 54mbps til serveren og de andre i huset. (Rommet mitt er påbygg, så det er en brannvegg vi ikke kan borre i)

Den heter Netgear WGPS606.

http://www.netgear.com/Products/PrintServe...rs/WGPS606.aspx

Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Kan hende han bor på hybel?

Ihvertfall, Airlink101 har en repeater, som heter AP311W. HAr den selv, virker fint.

Netgear har også en fin boks, som er printserver med 4 ethernet-utganger. Bruker denne selv, så jeg har ethernet på rommet, med 100mbps, og 54mbps til serveren og de andre i huset. (Rommet mitt er påbygg, så det er en brannvegg vi ikke kan borre i)

Den heter Netgear WGPS606.

http://www.netgear.com/Products/PrintServe...rs/WGPS606.aspx

Anbefales på det sterkeste.

6928162[/snapback]

Takk for svar! Og jeg har faktisk lov å bruke det trådløse nettet det er snakk om :)

torarne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...