Gå til innhold

Omtale av Just Cause (PC/X360)

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som blir satt ut av den måten han spretter opp i været med fallskjerm? Og måten du kan trylle den vekk og trylle den fram igjen? Det blir for langt ute for meg...

6934419[/snapback]

Eller at man hopper igjennom rotorbladene på helikopteret? Og er det bare meg eller føler andre også at man bryter alle gravitasjonslover når man hopper i spillet?

Nei du, dette var et misslykket kjøp. :thumbdown:

6934473[/snapback]

Er det bare meg som mener at spill skal være morsomme? Elsker dette fantastisk urealistiske spillet!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig skal spill være morsomme, men for å være underholdende må de også føles troverdige, uansett hvor urealistiske de egentlig er. Det er en av grunnene til at vi faktisk ikke tåler alt mulig i dataspill. Vi er dog alle utstyrt med forskjellig evne til å se gjennom fingrene med slike ting.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal spill være morsomme, men for å være underholdende må de også føles troverdige, uansett hvor urealistiske de egentlig er. Det er en av grunnene til at vi faktisk ikke tåler alt mulig i dataspill. Vi er dog alle utstyrt med forskjellig evne til å se gjennom fingrene med slike ting.

6936569[/snapback]

"For å være underholdene må de også føles troverdige". Nei da. :roll:

Har spillt dusinvis av spill som ikke føles troverdige, men var fantastisk morsomme allikevel. Burnout :love:

Lenke til kommentar

Poenget er jo at man må se på korrelasjonen mellom det spillet utgir seg for å være, og det det faktisk er. Hvis man spiller en actionhelt i samme stil som Tom Cruise i MI3 eller Arnie i Commando, så er det helt på det rene at man kan tåle et magasin 7.62 i brystet, skyte hodet av en mygg på 300 meters avstand, og holde seg oppe etter lillefingern når man får tak i en miniskul kant etter å ha blitt lempet utfor en fjellskrent. Det nytter ikke å syte om realisme og troverdighet da.

Nå har ikke jeg spilt spillet enda, så det kan godt hende jeg synes det suger ræv, men akkurat kommentarene angående realisme og troverdighet skjønner jeg heller mindre av. Man er da en barsk actionhelt, er man ikke? Er det virkelig så ille at man tenker for seg selv: «Nei, det der.... det var altfor drøyt»?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Anmeldere er ikke annet enn mennesker som har evnen til å sette ord på sin egen opplevese. I tillegg forventer vi at de er i stand til å utføre "kvalifiserte gjetninger" på bakgrunn av erfaring og relevante teorier i samspill med dybdeanalyser som går utover deres personlige preferanser.

Øystein Furevik skriver knakende godt i denne anmeldelsen. Det er ikke til å unngå at en anmelder vil skrive med utgangspunkt i sin egen smak, reell objektivitet eksisterer ganske enkelt ikke, uansett sammenheng. Det vi må kunne kreve av en anmelder er en bredde- og dybdebeskrivelse av opplevelsen.

Deri ligger kilden som gjør oss i stand til å kunne ta vår egen avgjørelse. Å tro at man vil få en skreddersydd anmeldelse er naivt, og konsekvensene av en slik holdning bør man ha rygg til å bære selv.

(Hvis jeg hadde evnen til å beskrive hvor irriterende det er, ved en feiltagelse å trykke på "refresh" når man nesten har skrevet ferdig et innlegg, hvorpå det hele blir borte som sommer for isødet, ja da ville Aschehougs hageparty vært neste stopp.)

Lenke til kommentar
Eksempel på ting som er med på å ødelegge troverdigheten til Just Cause, er bugs som gjør at du f.eks kan gå rett gjennom Monster Trucken, ingen clipping.

6940785[/snapback]

såpass... EN ting. var det alt du klarte å se kompis.. just cause er bare såå sinnsykt konge kult om det er en bug ved monstertrucken er det knekkende likegyldig for meg og de fleste gamere tror jeg.

Lenke til kommentar

Ut fra demoen og denne omtalen å dømme, vil jeg si Grand Theft Auto: San Andreas (og GTA III og Vice City også, for den saks skyld) er langt bedre etter min smak.

Just Cause minner mer om et halvhjertet forsøk på å lage en slags GTA-klone, og jeg synes rett og slett ikke resultatet imponerer stort. Et helt greit spill, men jeg tviler på at jeg gidder å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd demoen. Makan til dårlig spill har jeg ikke spilt på en stund faktisk. Jeg er fullstendig enig i anmeldelsen og mange av de negative kommentarene i tråden, og skulle jeg gitt en karakter ville det nok ikke bli så mye som 6/10.

Nå har jeg selvfølgelig ikke spilt nok til å gi en fullstendig vurdering, men inntrykket jeg fikk av demoen var ikke bra. Et særs middelmådig, eller til og med dårlig, spill.

Lenke til kommentar

BTK: Noe sånt.

CAT-scan: Totalt enig. Dette er et av de dårligste spillene jeg noen gang har spillt. Jeg var inne i spillet rundt 10 minutter til jeg quita og uninstallerte. Det må sies at ikke ofte er tilfellet med meg.

Det begynte så vanvittig bra da man dalte sakte men sikkert nedover himmelen og så den pene grafikken. Tror ikke jeg har sett så nydelig grafikk før, PixelShaderen da man kjørte båt på vannet var jo nesten for drøy. Måtte ta på meg solbriller.

Grafikkmessig er dette spillet 10/10, men på alt annet ville jeg neppe gitt det så høyt som 6/10.

Meget synd at spillet blir ødelagt på grunn av gameplay, når det har så pen grafikk. Jeg kunne virkelig digget dette spillet :( Håper det kommer et bra spill veldig snart, med samme grafikkmotor.

Ikke hadde jeg forventet meg GTA-prinsipp heller. Da jeg oppdaget at det var det, ble jeg bare ufrivillig sittende å sukke for meg selv. Skal vi bli enig om at Rockstar får holde seg til GTA-spill, så får Eidos og de andre gjøre det de er best til? Vi behøvde ikke et nytt GTA-spill nå. Det fungerer ikke i lengden og blir alt for slitsomt.

3/10

Lenke til kommentar
Har spillt dusinvis av spill som ikke føles troverdige, men var fantastisk morsomme allikevel. Burnout  :love:

6936815[/snapback]

Joda. Burnout er hysterisk på trynet urealistisk, men det suger deg inn og slipper ikke taket. Du deltar. Slik troverdig.

6939202[/snapback]

100 % enig med deg, Isbilen. Troverdig har ingenting med realistisk å gjøre. Noen som har spillt Elastomania? (Remake av ACross fra fordums tider...) :thumbup:

Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg skrev alt dette som kommer i capslock ...

Det er ett spill folkens, ett spill som ligner på GTA, ett spill hvor man tåler mye, ett spill som er beregnet på underholdning fremfor Virkelighetsnært.

Vil du ha noe mere virkelighetsnært skytespill på en øy kjøp FarCry!

Kunne gjerne sagt så mye som fullstendig vipper de fleste whinerne her av pinnen, men pga whinernes tendenser til og flame osv skal jeg droppe det til fordel mof meg selv! Tror faktisk de vet selv hva jeg tenkte på åi!

Gud hvor noen mennesker kan irritere andre fordi at de ikke ser at ett spil har en viss spillestil... neste gang, LAST NED DEMOEN FØRST! Jeeez...

Lenke til kommentar

Vi snakker om realistisk og troverdig. Det er du som bringer inn ordet virkelighetsnært. For meg personlig ligger det nærmest troverdig, og går på hvor overbevist jeg blir om at det jeg ser er ekte, eller en representasjon av virkeligheten. Og så er det bare et spørsmål om hva man personlig mener er viktig, og så ender det opp med at noen blir satt ut og andre ikke.

Lenke til kommentar
Vi snakker om realistisk og troverdig. Det er du som bringer inn ordet virkelighetsnært. For meg personlig ligger det nærmest troverdig, og går på hvor overbevist jeg blir om at det jeg ser er ekte, eller en representasjon av virkeligheten. Og så er det bare et spørsmål om hva man personlig mener er viktig, og så ender det opp med at noen blir satt ut og andre ikke.

6955764[/snapback]

Mente realistiskt.. det trodde jeg folk ville skjønne.

Lenke til kommentar

syns ikje detta spillet va no tess, va fin grafikk osv.. jaddam.. men gameplay'en saug.

og kjøre ett hvilket som helst kjøretøy i Just cause var tragisk,hvis eg ska sammenligna med GTA SA. Spessielt Heli og fly, de va værst. Var lissom ikje no gøy å fly, gjekk jo bare rett fram, konne ikje "tilta" te sidene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...