LasH Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Heisann. Jeg lurte på om det er mulig og gjøre noe som jeg har filmet lysere? Var ute og filmet i går kveld og da jeg kom hjem merket jeg att det var så mørkt. Såg ingen ting. Så lurte jeg på hvordan jeg kan få det lysere? Takk Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det vil alltid vere grenser for kor mykje informasjon ein kan få fram i ettertid når opptaka har vorte mørke, men det kan verte litt betre. Kva redigeringsprogram har du? Om du har ein effekt som heiter Levels, prøv deg fram med den. Ein auke av brightness kan kanskje gjere noko, men eg vil tru at levels kan gjere ein betre jobb. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ok. Takk. Har dessverre ingen andre redigerings program enn Windows Movie Maker ^^ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 OK, der er det ein effekt som heiter "Brightness, Increase" (Tools --> Video effects). Prøv å leggje til den ein gong eller tre (du kan leggje den til fleire gonger). Elles, om det ikkje er for mange klipp kan du prøve med levels-effekten i Virtualdub. Virtualdub er ikkje so bra for mykje redigering, der er Moviemaker betre. Når du lagrer filmen igjen kan det vere greit å bruke ein DV AVI-codec som denne, so du ikkje mister noko kvalitet, men slepp dei enorme filstorleikane som ukomprimert video gjev. Du får bestemme sjølv kor mykje du vil gjere ut av det... Lenke til kommentar
aRez-AK Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Du kan prøve det Incanus sier, skal sikkert hjelpe litt på, men det er som han sier, at når det er mørkt så forsvinner veldig mye video informasjon inn i mørket, og hente fram videoinformasjon som ikke er der, kan være veldig vanskelig. Husk alltid å ha med deg nok belysning. Lys har størst betydning for hvordan video opptakene dine vil se ut. Det mer lys, det bedre kvalitet, og også større mulighet til å stille på lyset etterpå når en redigerer. Kan alltids kjøpe en liten lampe som en bare klaffer på toppen av camen. Men funker så klart ikke på stor avstand. Og er sikkert litt dyrt. Som oftest funker video "slik" når en stiller lyset på PC`en Mye lys på opptaket: Kan veldig enkelt stille ned etterpå uten å tape kvalitet (Men vær forsiktig med å ikke overeksponere) Lite lys på opptaket: Veldig vanskelig å stille opp lyset uten å tape kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå