Gå til innhold

Silent 7600 GT Silent like bra som vanlig 7600 GT?

Pangaea

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC, og vil helst ha den rimelig stille. Har derfor sett på Asus GeForce 7600 GT Silent. Alternativet er et annet fra 7600 GT familien, fx XFX GeForce 7600 GT XXX.

Er det stor forskjell i ytelse på disse kortene?

Er XFX 7600 GT XXX noenlunde stille, eller må jeg har hørselvern?

Ser at Silent versjonen blir omtrent 10 grader varmere enn en "vanlig" 7600 GT. Er dette et (stort) problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så å si ingen ytelsesforskjell mellom kortene.

Uansett anbefaler jeg heller Gainward sin passive-cooling/vifteløse BLISS-utgave av kortet, som i tillegg til å være 200 kroner billigere enn Asus sitt Silent-kort ser det også mye kulere ut. :wee: I tillegg har GOLDEN SAMPLE-kortene til Gainward (som dette kortet) ofte bedre ytelse enn andre kort med samme chip.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324988

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
Det er så å si ingen ytelsesforskjell mellom kortene.

Det taler klart i fordel Silent. Vet du om det er forskjell i overklokkingsmuligheter?

Uansett anbefaler jeg heller Gainward sin passive-cooling/vifteløse BLISS-utgave av kortet, som i tillegg til å være 200 kroner billigere enn Asus sitt Silent-kort ser det også mye kulere ut. :wee: I tillegg har GOLDEN SAMPLE-kortene til Gainward (som dette kortet) ofte bedre ytelse enn andre kort med samme chip.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324988

Det ser ut som et flott kort. Men jeg skal ganske sikkert kjøpe hos Netshop (kjenner en som er forhandler og får derfor litt bedre pris), og de har ikke det kortet. Men de har Gigabyte GeForce 7600 GT 256MB PCIe, DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst.

Vet du om dette er like bra som Gainward-kortet? Stille og evt muligheter for overklokking?

Lenke til kommentar
Det taler klart i fordel Silent. Vet du om det er forskjell i overklokkingsmuligheter?

Pga. at silent-kort fortere rekker "varmegrensen" egner de seg ikke like godt for overklokking som kort med vifte. Men du bør uansett klare å overklokke kortet ca 15% med en silent-kjøler.

Det ser ut som et flott kort. Men jeg skal ganske sikkert kjøpe hos Netshop (kjenner en som er forhandler og får derfor litt bedre pris), og de har ikke det kortet. Men de har Gigabyte GeForce 7600 GT 256MB PCIe, DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst.

Vet du om dette er like bra som Gainward-kortet? Stille og evt muligheter for overklokking?

Aner ikke, beklager, men ser ikke noen grunn til at det kortet skulle være dårligere enn noe annet.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Nå hadde jeg egnetlig bestemt meg for Gigabyte 7600 GT "Silent", men noen tipsa meg om at X1900GT er et bedre kort enn 7600 GT. De koster ikke så mye mer heller, en hundrings eller to.

Bråker disse kortene mye, eller er de noenlunde stille?

Er det verdt de ekstra par hundringsene?

Lenke til kommentar
Hmm. Kan man skifte til kjøleribbe på dem, eller blir det da for varmt?

Bråker de selv om man ikke spiller?

Edit:

Hva er stillest av:

*X1900GT

*X1900RX

*7900GS

6926898[/snapback]

7900GS og X1900GT er såvidt meg bekjent direkte konkurrenter, de yter nesten akkurat likt. Tror jeg ville holdt en knapp på 7900GS, som jeg tror har marginalt bedre ytelse og mye bedre klokkeegneskaper.

Disse kortene er strengt tatt en klasse over 7600GT når det gjelder ytelse. Hvis ytelse er viktigst, tar du det billigste av de to. Det er få passive ekstrakjølere til skjermkort, men du kan velge en ZAlman VF900Cu, som vil gi ganske lite støy og god kjøling.

X1900RX har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar
Et X1900gt bråker nok utrolig mye mer enn et 7600GS silent.

Men så yter det mye bedre også da.

6926797[/snapback]

Var jo 7600GT spørsmålet hans gjaldt, ikke 7600GS. GT yter noenlunde dobbelt så bra som GS-versjonen...

6927358[/snapback]

Sorry, så ikke det. men mener fremdeles at det jeg sa gjelder, et X1900GT/7900GS vil yte en del bedre enn et 7600GT

@Watercool: Ati kortet har støtte for HDR+AA, samt mener det å ha lest flere tester der X1900GT slår 7900GS når AA blir slått på. Var delvis derfor jeg valgte ATI denne gangen.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Jeg ville også ha kikket på XFX GeForce 7950 GT 570M, hvis det er stillheten du er ute etter :)

Om jeg hadde råd, skulle jeg gjerne det, men det har jeg dessverre ikke.

Har lest litt tester, og ser ut som 7900GS er et lite hår foran X1900GT. Har HDR+AA mye å si for realismen/bildekvaliteten i spill?

Må innrømme jeg har litt lyst å teste nVidia denne ganen, etter å ha hatt ATi i flere år. Er ikke helt topp fornøyd med driverne deres..

I tillegg kan 7900GS klokkes rimelig mye har jeg sett, så heller i den retningen (om ikke prisforskjellen blir for mye).

Hva er stillest med stock kjøling av dem? 7900GS eller X1900GT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...