akristina92 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 http://people.freedesktop.org/~davidr/xgl-demo1.xvid.avi Her! Jeg ble rett og slett helt imponert da jeg så denne demonstrasjonen! Ta en titt selv! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 og den tok bare 2 timer å laste ned Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 XGL/Compiz er vel den siste nerdetingen nå. Tror det er ganske mange her, inkludert meg, som kjører dette. Og ja, det er veldig imponerende. Første natta etter at jeg hadde installert det (var vel på tirsdag det) fikk jeg ikke sove. Hehe.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Så det funker greit i bruk? Er det ustabilt? Høye systemkrav? Hvilke distroer støtter det? Er det vanskelig å sette opp? Beklager alle spørsmålene, er bare veldig interessert i dette! Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Det funker stort sett veldig greit, men har opplevd et par ganger, kanskje tre at compiz kræsja. Da forsvant ikke bare effektene, men også titlebar'ene (dette kan komme av at jeg bruker et theme spesielt for compiz). Men, skulle sånt skje så er det bare å starte compiz på nytt. Så helt 100% stabilt virker det ikke, men fullt brukbart likevel. Systemkrav vet jeg ikke. Bruker selv en P4 2.66, 1GB RAM og et Radeon 9550 skjermkort, som er litt i minste laget. Ekstremt høye krav er det ikke, men jeg har hørt om folk som ikke får det til å kjøre på ATI-kort. Hos meg hakker det bittelitt av og til, men det er til å leve med. Hvilke distroer det funker på aner jeg ikke, men jeg vil tro det fungerer på de fleste? Jeg bruker Ubuntu. Det er ikke vanskelig å verken installere eller sette opp om man ikke møter på problemer underveis. Finnes gode steg-for-steg guider for hvordan man gjør. Selv jeg som ikke hadde brukt linux noe særlig før tirsdagen fikk det til på noen få minutter. Det følger med et GUI som er veldig enkelt å bruke. Endret 23. september 2006 av spock84 Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Xgl fungerer bra i bruk. Eneste som er en ulempe er når du skal kjøre spill ettersom skrivebordet stjeler en del grafiske ressusjer når du skal kjøre et spill. Dette kan du fikse med nonxgl progg tho. Har vært veldig ustabilt til meg enkelte sessjoner men andre ganger 100% til å stole på. Har vært noen updates i den siste måna som gjorde xgl/compiz ubrukelig men alt dette har blitt fiksa nå. Funker ihvertfall på KDE og Gnome etter det jeg har testa. Og om det er vanskelig å sette opp? Vel, det er mange guider på hvordan sette opp dette men jeg har skrevet en guide i denne posten. så ta en kikk. Her er enda en demo av xgl/compiz: Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ååå! Høres supert ut! Det første jeg kommer til å gjøre imorgen blir å gjøre alt klart for Linux igjen! En ting jeg lurer fælt på: 8:24 i denne videoen -- hva i tannverden? Windows i linux? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 maskinen fin kjører da xgl/compiz uteb og hakke. 300mb ram, 1ghz amd duron og 64mb gpu. Noen bugs er det jo da. alt-gr som må fikses etterpå (etter det jeg har erfart). noen programmer som har problemer med og starte osv... men etter det jeg har lest vil noen maskiner faktisk bli litt raskere etter og ha instalert xgl/compiz, fordi mange av oppgavene som cpu gjør fra før, blir nå gjort av gpu'en din. så vis du ser bort ifra bugs, og at det er noe ustabilt så er det verdt og prøve. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Wow, krever det virkelig så lite? Dette er jo fantastisk! Men jeg har et lite problem. Jeg følger Marsan sin guide (her på forumet), men jeg finer ikke CGWD-pakken! Får bare meldingen: Package cgwd is not available, but is referred to by another package.This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or is only available from another source E: Package cgwd has no installation candidate Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 lagt opp ekstra linker i sources.list? Prøv å finne cwgd i synaptic?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå