Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste bilkjøp, under 40 000?

StupidNick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bil som har gått lite, eid av en gammel dame som trodde at alt biler trengte for å overleve var bensin og en rattmuffe ville jeg ikke kjøpt. Da er det bedre med en som har blitt brukt ordentlig, som har fått sjansen til å gå varm jevnlig og fått slitedeler skiftet fra tid til annen.

Folk henger seg altfor mye opp i kilometerstand. At en bil har gått lite betyr ikke nødvendigvis at den har blitt pent behandlet.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Ser nok litt på km.stand, sjekker bildørene om det er slark i dem.. Dette kan, jeg gjentar KAN være at bilen er behandlet deretter.. En langkjørt bil vil mest sannsynlig ha mindre slark enn en bykjørt bil med samme km.stand.. Sjekke om den har vært kollidert med, om forstillingen er skeiv..

Her er en bil jeg ikke hadde betalt 40k for... :hrm:

Audi 1.8t

Og denne kunne jeg betalt 40k for..

Opel Astra 1.6

med registrering vell og merke..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Ja, se etter en bil som er rustfri, rein og har fulgt service. Dersom eieren har litt "peiling", så har sikkert bilen fulgt alle servicer og oljeskift osv. Jeg skjønner at girkassa blir ødelagt dersom jeg rykker og drar hardt og fort i den, derfor gjør jeg ikke det. Jeg gir aldri bonn gass når bilen står helt stille. Da blir det store påkjenninger på drivverk, girkasse, clutch m.m.

Finner du en eier som tenker litt "lengre" og har tatt vare på bilen så får du nok mye bil ja. Meg kan du trygt kjøpe bil av :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...