tnex Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei, hvordan fixer jeg en favico på min side? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Legg in denne koden i headdelen av koden <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon"> Saa legger du ikonet i samme mappe som siden og kaller den favicon.ico Endret 23. september 2006 av Überadri Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Legg in denne koden i headdelen av koden <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon"> Saa legger du ikonet i samme mappe som siden og kaller den favicon.ico 6922876[/snapback] Takker, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skal legge den? i idex.php fila og hvor? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Legg index-filen og favicon.ico i samme mappe. Kodebiten putter du i index-filen (i head-delen). Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Legg index-filen og favicon.ico i samme mappe.Kodebiten putter du i index-filen (i head-delen). 6922914[/snapback] skal det være jpg eller gif eller png eller noe? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 skal nok være .ico Noen nettlesere takler også jpg/png/gif, men det er tryggest å konvertere bildet over til .ico Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 hmm denne funker ikke i IE. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 enklest å bare drit i det som er blitt sagt (dermed fjerne linja) og bare legg opp et bildet som heter favico.ico (16x16px) i roten av webhotellet. er sikkert www, public_html eller noe. (samme mappa som øverste index fil... urgh.. dårlig forklart Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 ja veldig dårlig Kan du forklare litt mer Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 last opp ikonet ditt til webhotellet. Ikonet skal hete "favicon.ico" (du må selv konvertere bilde fra gif/jpg/png over til ico, en del bildebehandlingsprogrammer fikser den biffen). Når du laster opp bildet, sørg for at det havner på øverste nivå. Altså ikke inni en eller annen mappe. Slik at hvis jeg skriver http://dinsideher.no/favicon.ico skal jeg få opp bildet. Poenget til MC2 er at en del nettlesere automatisk leter etter filen "favicon.ico" på roten til websiden, derfor trenger man egentlig ikke ha med masse html-kode. Allikevel vil jeg hevde at det ikke kan skade, så prøv å sett inn følgende mellom <head> og </head> i filene dine: <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon"> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 den koden har jeg og den funker i ff og opera men ikke i ie Men ska prøv med å legge det i root. hvilken root mappe skal jeg legge den i?? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 webroot (eller hva det heter). heter vanligvis public_html, www eller noe. hvis du har hotell hos one.com så er det bare / Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan kan en mappe hete / ?? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan kan en mappe hete / ?? 7025161[/snapback] Grunnleggende filstrukturkunnskap trengs hvis man skal drive en webside. / betyr roten av filsystemet du har tilgang til. En adresse som begynner med / begynner altså derfor i roten, som /home/username som ikke er det samme som ./home/username. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 det vet jeg. Men jeg misforsto litt da. Jeg trudde han mente at /hva en mappe. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 IE greier som oftest ikke å vise den i adresselinja før siden er lagt til i favoritter.. weird, siden det var IE som starta med favicon.ico .. men slik er det nå.. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Går det ikke an å legge til et favicon i .htaccess filen eller noe? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) IE greier som oftest ikke å vise den i adresselinja før siden er lagt til i favoritter.. weird, siden det var IE som starta med favicon.ico .. men slik er det nå.. 7028410[/snapback] Hmm. La siden til i favoritter men det funka ikke jeg har jo sett andre sider ha det i ie. erixz: trur ikke det. EDIT: Jeg leste litt på denne siden: http://www.thesitewizard.com/archive/favicon.shtml der er vell all infoen man trenger om favicon. Endret 9. oktober 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå