Gå til innhold

Trenger hjelp med favico fort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Legg in denne koden i headdelen av koden

<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">

Saa legger du ikonet i samme mappe som siden og kaller den favicon.ico

6922876[/snapback]

Takker, men jeg skjønte ikke helt hvor jeg skal legge den? i idex.php fila og hvor?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

enklest å bare drit i det som er blitt sagt (dermed fjerne linja) og bare legg opp et bildet som heter favico.ico (16x16px) i roten av webhotellet. er sikkert www, public_html eller noe. (samme mappa som øverste index fil... urgh.. dårlig forklart

Lenke til kommentar

last opp ikonet ditt til webhotellet. Ikonet skal hete "favicon.ico" (du må selv konvertere bilde fra gif/jpg/png over til ico, en del bildebehandlingsprogrammer fikser den biffen). Når du laster opp bildet, sørg for at det havner på øverste nivå. Altså ikke inni en eller annen mappe. Slik at hvis jeg skriver http://dinsideher.no/favicon.ico skal jeg få opp bildet.

Poenget til MC2 er at en del nettlesere automatisk leter etter filen "favicon.ico" på roten til websiden, derfor trenger man egentlig ikke ha med masse html-kode. Allikevel vil jeg hevde at det ikke kan skade, så prøv å sett inn følgende mellom <head> og </head> i filene dine:

<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">

Lenke til kommentar
Hvordan kan en mappe hete / ??

7025161[/snapback]

Grunnleggende filstrukturkunnskap trengs hvis man skal drive en webside.

/ betyr roten av filsystemet du har tilgang til. En adresse som begynner med / begynner altså derfor i roten, som /home/username som ikke er det samme som ./home/username.

Lenke til kommentar
IE greier som oftest ikke å vise den i adresselinja før siden er lagt til i favoritter.. weird, siden det var IE som starta med favicon.ico .. :p

men slik er det nå..

7028410[/snapback]

Hmm.

La siden til i favoritter men det funka ikke

jeg har jo sett andre sider ha det i ie.

erixz: trur ikke det.

EDIT:

Jeg leste litt på denne siden:

http://www.thesitewizard.com/archive/favicon.shtml

der er vell all infoen man trenger om favicon.

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...