turbo_princezz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 jeg har ganske fin lakk på bilen så tenkte mulig å ta lakkforsegling på den. Hjelper det med lakk forsegling for ikke å få så mye steinsprut?? men da må vel kanskje det lakkeres på nytt igjen der det er steinsprut Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 om du får mindre steinsprut med lakkforsegling vet eg ikke... :!: ..men det skader ikke....og du kunne postet denne her i den andre topicen din...ikke laget en ny topic bare for å spørre om dette Lenke til kommentar
turbo_princezz Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 sorry, prøve å huske å gjøre det neste gang. ok? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Min far har tatt lakkforsegling på sin svarte BMW X3 med svært godt resultat. Bilen får en litt dypere shine og mer glans, hverfall det jeg klarte å se. Noen andre fordeler kan jeg ikke se. Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 En syntetisk lakk forsegling vil gi bra beskyttelse og lakken vil se utrolig blank ut. Med voks oppå, vil du kunne legge til "the wet look". Altså varme, dybde og glød...Lakkforsegling er veldig viktig hvis du vil beholde finishen på bilen din. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Min bil er også lakkforseglet fra leverandør. Dahles Auto i Sarpsborg. Jeg er ikke akkurat veldig imponert. Dritten fester seg like godt uansett. Har allerede vert der en gang og fått dem til å gjøre dette på nytt, men fortsatt så fester dritten seg like godt og fort som før. Mulig man får en viss beskyttelse, men jeg mener ikke man bør kaste bort flere tusen kroner på dette. Da er det bedre å polere og vokse bilen selv 5-6 ganger i året. Morsomt er det også. Jeg føler at Chemical Guys Jetseal 109 gjør noenlunde samme nytten. Koster 300 kr. for en flaske, og den holder til mangfoldige påføringer. Noen sier at lakkforseglingen holder i opp til 3 år... dette er bare sprøyt. Her i Norge hvor vi har skiftende værforhold og saltede veier vil jeg tippe en varighet på maks 1 år på en god lakkforsegling. Man får altså den samme nytten av å påføre feks. Jetseal 109 4 ganger i året for en brøkdel av summen. Det finnes pr. dags dato ingen vidundermiddel som vil gjøre lakken din vedlikeholdsfri i mange år. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Da er det bedre å polere og vokse bilen selv 5-6 ganger i året. Morsomt er det også. Nåja, så veldig morsomt er det vel ikke. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Da er det bedre å polere og vokse bilen selv 5-6 ganger i året. Morsomt er det også. Nåja, så veldig morsomt er det vel ikke. Morsommere enn å bruke 10 ganger så mye penger på noe som holder like lenge... Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Da er det bedre å polere og vokse bilen selv 5-6 ganger i året. Morsomt er det også. Nåja, så veldig morsomt er det vel ikke. Ehhhh....JO! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Lakkforsegling som utføres av bilpleiesjapper er litt rart. Det virker som det er mange hemligheter bak. Ytterst få får vite hvordan de går frem og hva slags kjemikalier de bruker. Men det er endel polering og lakkkorreksjon, og dermed den høye prisen. Bilen min er lakkforseglet med WaxGuard, og av erfaring vet jeg at lakkforsegling ikke hjelper mot: -Riper -Skjolder -Swirls -Skitt -Sur nedbør -Beholder ikke glansen -Må vaskes like ofte -Det blir fortsatt nupper på lakken Selvom jeg har lakkforsegling må jeg fortsatt legge "fersk" lakkforsgeling og voks over, for å få den dype glansen og beskyttelsen. Lenke til kommentar
tomkve Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hei jeg er ganske ny på forumet her, men håper på litt tilbakemeldinger ang lakkforsegling. jeg får en ny Golf (sølvmetallic) om 2 - 3 uker, og forhandleren ønsker å selge meg lakkforsegling til denne bilen. Har bestilt den hos Møller bil i Fredrikstad, og jeg lurer kort og godt om det er verdt prisen? (3500,-) jeg pleier å polere min gml x 2 pr år, og den er ennå ikke så stygg i lakken etter 12 år, og den har stått ute i alle år. håper det er noen her inne som har litt erfaring med dette mvh Tom Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Kjøp egen lakkforsegling selv for 3-400kr! f.eks på scandicshine.no Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Gratulerer med ny bil. Jeg syns ikke det er verdt pengene. "Langvarig" lakkforsegling er bare for late folk som ønsker å ha en bil som ser "grei" ut en stund fremover. En bil som blir polert 2-3 ganger i året kommer nok til å se like fin ut Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 jeg lakk forseilet bilen min med nxt ax ifra Meguiar's i fjor og den er ihvertfall å anbefale! den beskytter en del mot steinsprut osv og den er holdbar. NXT Generation™ Tech Wax 2.0™ is a scientific breakthrough that introduces a new dimension of gloss and protection. This better-than-ever formula produces unbelievably deep, vibrant color and a dramatically clear wet-look. New Hydrophobic Polymer Technology™ provides relentless water beading and protection against oxidation, corrosion, UV rays and surface degradation. “Hydrophobic” means “water-fearing” and this new breakthrough technology builds such incredible protection and surface tension that water beads up and just glides off your paint finish, wash after wash! etter at jeg behandlet bilen med nxt waxen, så har jeg kun vasket den med NXT Generation® Car Wash skal claye og lakkbehandle bilen min igjen så snart været tillater det. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 legger ut noen videoer også for de som ønsker tips om hvordan man clayer og vokser bilen best mulig. hvordan claye voksing for best resultat Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) . Endret 2. april 2008 av bjerk2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå