Kebab GUD Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 For første gang taler Bill Clinton ut mot kritikken at han ikke gjorde nok for å ta Osama når han var president. Samtidig retter han kritikken mot Bush. Dette kommer like etter en miniserie anklager han for å være for opptatt av *mus*. Men jeg tror dette er mer enn bare å beskytte seg selv her.. Jeg tror Bill vil ha denne saken ut av verden slik at høyresiden ikke har noe negativt på Hillary for president valget i 08 og heller rette kritikken over på høyresiden.. Jeg tror dette kan være det første store hintet på at Hallary vil stille i 08.. Bill var denne uken på The daily show og da sa han at han ikke viste om Hillary stilte i 08 eller ikke men hvis hu gjorde ville det være det beste som kunne skje eller no sånt. jeg tror han viste når han var der.. men at han ikke fikk lov til å si noe http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/23/477609.html Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg tror dette kan være det første store hintet på at Hallary vil stille i 08.. 6922500[/snapback] Jeg tror det er ganske lav odds for at Hillary stiller vil konkurrere om å bli demokratenes presidentkandidat i 2008. De fleste politiske kommentatorer tar dette for gitt, selv om det er langt fra bekreftet ennå. Jeg hadde den glede å få meg en kort analyse fra Geir Lundestad angående Hillary Clinton. Det virker som om de fleste nordmenn anser Hillary som et godt presidentemne, men faktum er at hun har noen ganske radikale meninger, blant annet har hun kritisert Bush for ikke å bruke nok på forsvaret (!). Uansett, dette er et veldig interessant tema. George W. Bushs presidentperiode har vist oss hvor viktig slike presidentvalg er, både for amerikanerne og resten av verden. Bare fem kandidater er bekreftet, men det er tvilsomt om noen av disse vil få noen spesiell suksess. Jeg er spent på om John McCain og/eller Rudy Giuliani vil stille for republikanerne. John McCain er kjent som en svært moderat republikaner og han virker som en svært oppegående kar. Rudy Giuliani er jeg litt usikker på hvor står politisk, men hvis han klarer å bruke karismaen og lederskapet han viste etter 9/11, tror jeg han kan gjøre det godt som president. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Personlig synes jeg det er utrolig at amerikanere kan mene at et valg mellom bare to ting, som er nesten identiske, er et valg i det hele tatt. Særlig når de også ønsker å eksportere, eller påtvinge, demokrati til andre land. De burde gå foran som et bedre eksempel. Mon tro hvem republikanerne hadde stillt opp mot Hillary? Condoleeza(sp?) Rice kanskje? Eller om de hadde valgt en mann, for å få alle de konservative og religiøse stemmene... som de vanligvis gjør. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Mon tro hvem republikanerne hadde stillt opp mot Hillary? Condoleeza(sp?) Rice kanskje? Eller om de hadde valgt en mann, for å få alle de konservative og religiøse stemmene... som de vanligvis gjør. 6926528[/snapback] Det kunne blitt et interessant valg hvis det blir Condoleeza og Hillary Lenke til kommentar
odetu Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Giuliani ville ha fått min stemme. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 McCaine for the win. Håper frøken Clinton stiller, så blir det mindre motstand for my man McCaine. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 republikanerne kan umulig vinne neste valg selv om de stiller med jesus Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 republikanerne kan umulig vinne neste valg selv om de stiller med jesus 6927645[/snapback] Jo, Jesus tror jeg nok ville kunne sikret valgseieren, men så fryktelig mange andre kan bli vanskelig, men kristen-USA har klart ting før... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 republikanerne kan umulig vinne neste valg selv om de stiller med jesus 6927645[/snapback] Det ble sagt ved forrige valg også. Det er rart hvordan europeere tror at deres meninger er like de amerikanske. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 republikanerne kan umulig vinne neste valg selv om de stiller med jesus 6927645[/snapback] Det ble sagt ved forrige valg også. Det er rart hvordan europeere tror at deres meninger er like de amerikanske. 6927919[/snapback] Du har selvfølgelig helt rett SteffyBoy. Republikanerne kan godt vinne presidentalget i 2008. De har i de siste årene vist en overlegen kompetanse når det kommer til valgkamp og mens demokratene slåss seg i mellom klarer republikanerne å samle seg under felles flagg når det trengs. Republikanerne må uansett gjenreise troverdigheten i sikkerhetsspørsmål som er deres hjemmebane. Ellers vil personkombinasjonen som skal duellere om embetet spille en stor rolle. Det handler om å knabbe stemmer fra motsatt leir og da lønner det seg å ha en mer moderat kandidat. Ellers har jo amerikanerne mer valgfrihet enn mange land fordi de er med på å velge hvilken kandidat hver av de to store partiene skal stille med. I tillegg har man jo en del sjanseølse kandidater som stiller for andre partier. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Bill Clinton er utrolig dyktig, og han kjører kritikerne sine ned i grøften. Hillary Clinton, derimot, skremmer meg. Hun viser fascistiske tendenser, og et ønske om å detaljstyre folks liv til det latterlige. Hun er kjapt ute og rakker ned på dataspill, og vil ha alle mulige slags ubrukelige lover. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hadde planer om å si det samme. Enig med Pricks. Men kanskje er det bare et utslag av latente fordommer mot kvinnelige politikere. Når jeg ser på hva hun står for er jeg forbausende enig i mye av det.... Bill Clinton har statsmannstakter over seg. (Hvilket ikke betyr at man har kontroll på snabelen.) Det er en dimensjon som jeg synes Bush mangler. Geir Lenke til kommentar
Battone Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hillary er ikke å foretrekke, men av 2 onder trur jeg at jeg tar Hillary.. Men som sagt, amerikanerne tenker ikke som oss, på mange måter er de veldig lik fundamentalister i sin sneversynthet... Det mange forbinder med USA er New York og California, men meningene som kommer ut her er ikke representativ for resten av befolkningen.. Man skal ikke tru på alt man ser på TV.. det skulle ikke forundre meg om Jeb Bush blir president... Endret 24. september 2006 av Battone Lenke til kommentar
Thend Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ellers har jo amerikanerne mer valgfrihet enn mange land fordi de er med på å velge hvilken kandidat hver av de to store partiene skal stille med. 6928104[/snapback] er vel bare partimedlemmer som velger dette Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hadde planer om å si det samme. Enig med Pricks. Men kanskje er det bare et utslag av latente fordommer mot kvinnelige politikere. Når jeg ser på hva hun står for er jeg forbausende enig i mye av det.... Jeg tror ikke det har med fordommer å gjøre. Jeg har ganske enkelt sett en del av de sakene hun har frontet, og det har vært helt feil for meg. Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 er vel bare partimedlemmer som velger dette 6928795[/snapback] Du har selvsagt rett. Utilgivelig miss fra min side. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Bill Clinton har statsmannstakter over seg. (Hvilket ikke betyr at man har kontroll på snabelen.) Det er en dimensjon som jeg synes Bush mangler. Geir 6928754[/snapback] Jeg har alltid likt Blair, uten at jeg egentlig har visst om noe av det han sto for, og det er egentlig fordi han er veldig presidential (eller prime ministerial, om du skal pirke). Vi trenger en filmpresident som Bill Pullman. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Man liker folk som (Bill) Clinton og Blair fordi uansett hva de står for og ellers foretar seg så aner man et skjerpet intellekt. Selv mine sterkt republikanske amerikanske venner kommenterte den enorme forskjellen på Blair sine dyptpløyende taler og Bush sin heller enkle retorikk etter 9/11. Det sier litt når en engelskmann kan få konservative amerikanske hjerter til å å slå fortere enn deres egen president. Geir Endret 24. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Nå synes jeg også at Bush Jr. og Reagan hadde en veldig artig sheriff-look som passet. Innimellom vil man ha en businessmann til å styre landet, innimellom vil man ha en cowboy. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Men Reagan var utpreget veltalende under sin hatt: "Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it." "Politics is supposed to be the second-oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first." "A recession is when your neighbor loses his job. A depression is when you lose yours. And recovery is when Jimmy Carter loses his." "I notice that everybody who is Pro-Abortion already has been born." "I have left orders to be awakened at any time in case of national emergency, even if I'm in a cabinet meeting." "How do you tell a Communist? Well, it's someone who reads Marx and Lenin. And how do you tell an anti-Communist? It's someone who understands Marx and Lenin." "When you see all that rhetorical smoke billowing up from the Democrats, well ladies and gentleman, I'd follow the example of their nominee; don't inhale. " Geir Endret 24. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå