Gå til innhold

Overføring av RAW filer til datamaskinen?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som går ut på at jeg ikke får overført Raw filene fra mitt Canon EOS 350 D til datamaskinen. Jeg har CS2 og ZoomBrowser, men ikke noen av disse vil overføre filene fra kameraet til datamaskinen... Finnes det et overføringsprogram og eventuelt en Plug-in som kan lastes ned? Om noen vet om det går å få sett på Raw filer uten å måtte åpne et av de programmene nevnt over hadde dette også vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programvaren som fulgte med kameraet fikser selvfølgelig dette. Hvis du ikke har cdene som fulgte med så går det sannsynligvis å laste disse programmene ned fra Canon sine sider. Tror det programmet som laster bildene inn fra kameraet heter Camera Window.

Plugin til CS2 for å kunne se og bruke Raw filer fra ditt kamera finner du på Adobe sine sider.

Windows har også et eget ekstra program/plugin for å kunne se RAW filene dine som bilder. Dette finner du sannsynligvis ved å google det eller lete på Micosoft sine sider...

Lykke til...

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Fungerer ikke 350D som mass storage? Dvs at du kan gå rett inn på minnekortet når det står i kameraet (som er koblet til pc'en).

Jeg bruker denne metoden når jeg overfører mine RAW-filer og JPG-filer fra mitt D70s. Copy-paste rett inn i mappen jeg vil ha de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...