lucky666 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Er i ferd med å sjekke noen strømforsyninger på ebay.De fleste aktuelle har amerikanske selgere. Passer PSU som er produsert for det amerikanske markedet i norske stikkontakter? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Noen PSUer er utstyrt med en bryter på baksiden for bytte mellom 119 og 220 V. Om nyere merker dette og justerer automatisk vet jeg ikke. Men om de er laget for 110 V vil du få en høylytt opplevelse når du kobler i Ser på min MIST 500w nå at den tar 115V/10A eller 230V /5.5A, så da vil jeg anta at alt du må er å kjøpe en overgang/bytte ledningen inn til PSU? Bare sånn for ordens skyld - de amerikanske (vegg)kontaktene er svjv IKKE like de norske Endret 23. september 2006 av m-kane Lenke til kommentar
Didrik_AK Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har en kompis som kjøpte XboX 360 fra usa... plugga den i her og POOOF det var den sats på andre land som også bruker 230V spenning Sverige bruker 400v men de er jo svensker sannheten er at svenskene har et genialt system ;D blir tilslutt 230v spenning men 3 av kablene i høyspentmasta er 400v og 1 er 0v kompliserte greier men lettere og bedre kan man knapt få det Litt off topic on topic: Ikke kjøp fra usa hvis du ikke kan være 100% sikker på at den støtter 230V Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Er i ferd med å sjekke noen strømforsyninger på ebay.De fleste aktuelle har amerikanske selgere.Passer PSU som er produsert for det amerikanske markedet i norske stikkontakter? 6922468[/snapback] Sjekk sida til produsenten av strømforsyninga, og søk opp modellnummeret. Der bør input voltage være oppgitt, og jeg tror de fleste vil takle både 110 og 230 volt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei, de nyeste ATX spesifikasjonene har siden [lenge] krevd mulighet for både 110 og 230 V inntaksspenning så dersom du av en eller annen merkelig grunn ikke greier å finne strømforsyningens tekniske spesifikasjoner (!) kan du se hvilken ATX versjon den er og se på formfactor.org om den støtter begge to. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har en kompis som kjøpte XboX 360 fra usa... plugga den i her og POOOF det var den sats på andre land som også bruker 230V spenning Sverige bruker 400v men de er jo svensker sannheten er at svenskene har et genialt system ;D blir tilslutt 230v spenning men 3 av kablene i høyspentmasta er 400v og 1 er 0v kompliserte greier men lettere og bedre kan man knapt få det Litt off topic on topic: Ikke kjøp fra usa hvis du ikke kan være 100% sikker på at den støtter 230V 6925894[/snapback] Det kalles trefas og er faktisk standard på nye bygg i norge også Ville ikke kjøpt fra usa av den enkle grunnen at vi her i norge har en VELDIG god forbrukerkjøpslov som beskytter oss veldig mye. Denne gjelder IKKE i USA. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Det enkleste er vel som Brusfantomet sier,ikke kjøp slike varer fra usa.Har kjøpt endel minne og prosessorer derfra,men det blir jo en helt annen sak. Etter å ha sjekket litt,ser jeg at prisene på psu er fine,men herregud for noen fraktpriser.Handler nok her i landet jeg Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Har en kompis som kjøpte XboX 360 fra usa... plugga den i her og POOOF det var den sats på andre land som også bruker 230V spenning Sverige bruker 400v men de er jo svensker sannheten er at svenskene har et genialt system ;D blir tilslutt 230v spenning men 3 av kablene i høyspentmasta er 400v og 1 er 0v kompliserte greier men lettere og bedre kan man knapt få det Litt off topic on topic: Ikke kjøp fra usa hvis du ikke kan være 100% sikker på at den støtter 230V 6925894[/snapback] Har en kompis som kjøpte XboX 360 fra usa... plugga den i her og POOOF det var den sats på andre land som også bruker 230V spenning Sverige bruker 400v men de er jo svensker sannheten er at svenskene har et genialt system ;D blir tilslutt 230v spenning men 3 av kablene i høyspentmasta Endret 26. september 2006 av Storleer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå