Heilage Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei. I dag plukket jeg opp litt ny RAM, mer bestemt Crucial 2048MB DDR PC3200 CL3 i to brikker (2x1GB altså). Jeg åpnet PCen og byttet ut dette med mine forrige Corsair-brikker. Når jeg da skulle boote PCen, skjedde ingenting. Svart skjer, og gjentatte lange pip. Etter litt googling fant jeg ut at dette i de fleste typer BIOS betyr en form for RAM-feil. Hva kan være galt? Litt specs: Asus A8N-E Athlon64 3800+ 4x HDDer av ymse slag Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Mulig en av brikkene er defekte. Prøv å sett i bare en. Skjer det samme igjen, prøv med den andre. Test litt rundt med de to hver for seg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Resett cmos . Settingsene lagret er muligens med latency verdier fra dine forrige . Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Resett cmos .Settingsene lagret er muligens med latency verdier fra dine forrige . 6922112[/snapback] Hvordan resetter man CMOS? Brikkene kan da umulig være defekte. De er splitter nye. De var bare ute av posene sine i noen sekunder før jeg festet dem. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hvordan resetter man CMOS? Brikkene kan da umulig være defekte. De er splitter nye. De var bare ute av posene sine i noen sekunder før jeg festet dem. 6922128[/snapback] Enten en knapp på hovedkortet, eller et batteri du må ta ut og inn. Det kan være en DoA. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Å resette CMOS funka flott. Nå er ny RAM i og alt er bra. Eneste problemet er at Windows har bestemt seg for at jeg må aktivere på nytt. Dette går jo selvfølgelig ikke, så jeg må formatere hvis jeg ikke får aktivert via telefon. Takk, Microsoft. Takk skal du faenmeg ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå