Gå til innhold

amd er de i ferd med å dø ut?


Jaketten

Anbefalte innlegg

Gikk for noen å tilbake over til en amd k6.

Har vært trofast mot amd siden, installert de på utallige opsett.

Problemet er at utviklingen liksom har stopppet opp, kjappeste man i praksis får kjøpt er xp2200+, og slik har det vært i månedsvis(jada xp2800+ har de hatt en papirlansering på ja, men hva hjelper vel det)?

Vet at amd har brukt mye tid å penger på hammer prosessorene, men man må vel ikke glemme at det finnes andre ting her i verden vel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei da, Amd kommer sikkert ikke til å forsvinne!!!!!!

 

Amd har heller ikke stoppet utviklingen, men rent strategisk så ser det mere ut som at di venter med å overflode markedet med flere prossesorer i klassen 2000 til 3000. Kanskje rett og slett di vet at mange sitter og venter på neste generasjon??? Det er jo tross alt ganske mange som nettop har kjøp seg en kjempemaskin rundt 1200 til 1800mhz med det siste i geforce familien...

 

Da er det jo kanskje best å bruke ressurser til å utvikle noe som virkelig tar rotta på intel...

 

Foresten så er jo konkuranse bare sunt så vi får håpe at amd kommer med noe ordentlig bra denne

gangen!!!!

 

edit: skriveleif :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: panikk! på 2002-10-31 17:29 ]

Lenke til kommentar

De henger litt etter siden "alle" ingeniørene jobber med hammer og dermed har ikke framgangen på Athlon vært så sterk i det siste. Noen problemer med overgangen til 0,13mikron har hller ikke hjulpet mye.

 

Får håpe de kommer sterkt tilbake med hammer. Kanskje historien om overgangen fra K6-2/K6-III til Athlon gjentar seg... K6-2/K6-III hang jo et stykke etter på slutten, så kom Athlon og rulet stort.. :smile: AMD sprang jo ring omkring Intel i et helt år etter det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 17:39, skrev Jaketten:

ja er det det? de sliter med røde tall o.s.v.


 

Du har et poeng, lurer på hvor lenge AMD egentlig kan holde på å tape penger. Det ville jo vært tragisk om AMD gikk konkurs, men det er faktisk ikke helt urealistisk.

 

Quote:


Den 2002-10-31 18:00, skrev Simen1:

De henger litt etter siden "alle" ingeniørene jobber med hammer og dermed har ikke framgangen på Athlon vært så sterk i det siste. Noen problemer med overgangen til 0,13mikron har hller ikke hjulpet mye.


 

Tviler på at det ville hjulpet så mye om de hadde brukt større ressurser på K7 egentlig. Det kan virke som arkitekturen er pressa til det maksimale. At det hjalp så lite med 0.13 sier egentlig litt.

 

Quote:

K6-2/K6-III hang jo et stykke etter på slutten,


 

Alt pre-K7 fra AMD hang et godt stykke etter Intel :wink:

Lenke til kommentar

"Alt pre-K7 fra AMD hang et godt stykke etter Intel"

 

Så lenge spillet ikke støttet 3D Now så.... :grin:

 

Jeg mener at AMD har bommet fullstendig med navnepolitikken....ikke sikkert at dette har noe med salgstall å gjøre, men allikevel...

 

Athlon : Dette er et navn som ikke klinger i ørene lenger...det var i "gamle dager" det, men de har jo valgt å fortsette med det ser det ut til....og det hjelper lite at de har kodenavn som T-bird, Te-brød osv, når dem blir omtalt som Athlon, som folk ikke forbinder med "det aller nyeste og feteste" Nytt navn for hver arkitektur evt. nytt versjonsnummer. Med Intel så er det ingen tvil. F.eks. Pentium 3 eller Pentium 4. Det er navn som folk lett kan forholde seg til.

XP-serien (fortsatt Athlon) er jo en cpu med nytt navn, men den sliter med :

 

F.eks. XP 2000+ :

Dette med å gi cpu'n navn etter hvilken hastighet cpu'n tilsvarer hos en konkurrent syns jeg blir patetisk.....Dårlig fantasi spør du meg.....

 

Det at dem også er trege med å lansere nye produkter gjør jo ikke saken noe bedre....

 

...og jeg sier ikke at et nytt navn/hastighetskode på cpu'n ville gjøre store underverker, men jeg tror det har litt å si.....dessverre.... :grin:

 

For all del, jeg har stort sett bare positive ting å si om AMD jeg. Jeg har fortsatt 3 pc'er med Athlon-cpu (1333, 1100 og 900 + 2 gamlere Intel 133 og 200)) og er fornøyd med dem på alle måter, men når jeg bygde pc sist så valgte jeg P4 for jeg syns AMD er litt trauste om dagen....lite spennende....

 

Bare noen idiotiske tanker fra min side :wink:

[Flame JarleW = Disabled] :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 19:13, skrev JarleW:

F.eks.
XP 2000+
:

Dette med å gi cpu'n navn etter hvilken hastighet cpu'n tilsvarer hos en konkurrent syns jeg blir patetisk.....Dårlig fantasi spør du meg.....



 

det er ikke det som var meningen med XP ratingen fra offisielt hold. det er for å sammenligne med den gamle T-bird kjernen.

Lenke til kommentar

ja har selv lurt litt på om det er bare meg eller noe, så skjedde det sprøe, mitt hk ble ødelagt, og jeg måtte bytte tilbake til å bruke et abit kt7 og en athlon 1400. HUFF :sad:

Men så har det falt inn hos meg: WOW, den bussen og den ddr rammen var jammen susen, gitt.(jeg snakker om å kjøre fsb på 333)

i spill merket jeg det utrolig bra, i forhold til hvordan spill virker på kt7(-1800 poeng i 3dmark.).

 

Poenget jeg kommer til er: nå får vi snart en barton, med større cache, større fsb, og høyere mhz, tipper alle disse tingene kommer til å ha noe å si, og så kommer det spennende, SOI!

wow det er et spennende ord, dets mystikk er kun overgått av dets kraft :smile: noen av dere som kan forklare ordet soi i en enkel setning?

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er en reel mulighet for at AMD går konk, men jeg håper for all del at de klarer seg :smile:

 

Man kan jo bare se på situasjonen for 5 år siden: Intel hadde monopol(de har vel det nå òg, men i mindre grad), var altfor kjekke(jeg har mer hår på brystet en deg) og de satte prisene som de ville. K7 ga Intel en tupp i sin velsmurte rumpe og prisene raste.

 

Jeg bruker selv AMD, men jeg har luftet mulighetene for å skifte til P4. Men av prinsippielle grunner tror jeg at jeg står over + at jeg har liten erfaring med hk til p4.

 

Som situasjonen står idag, så går det rett ned med AMD. Uten at dette har noe å si, så synes jeg at den org. Athlon prosessoren var stiligere (om en "litt" for innpakket) enn TB ->. Vi(fanboys :grin:) kan bare håpe at Hammer virkelig knuser P4, og løfter AMD opp på seiersplassen sammen med Intel

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 19:13, skrev JarleW:


...kanskje noen idiotiske tanker fra min side


- Kanskje det ja(?)

 

Quote:


...Nytt navn for hver arkitektur evt. nytt versjonsnummer.....


- Det har da vel Intel og! Hva med Northwood og Willamette? (eller hva de nå heter)

Quote:



...Med Intel så er det ingen tvil. F.eks. Pentium 3 eller Pentium 4. Det er navn som folk lett kan forholde seg til...


 

- Ja, samme som Athlon og Atlon XP, kan jo cirka sammenliknes med P3 og P4.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Lone*Desert-Fish på 2002-10-31 22:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...