ferrgott Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei, Ute i kantene av skjermen, på venstre side, høgre side og oppe er fargene blitt litt rare. Som når du setter en høyttaler inntil en skjerm? Så blir fargene annerledes? Slik er bildet konstant nå. Skjedde over natten! Skjønner ikke hvorfor. F.eks opera ikonet.. som vanligvis er rødt, om jeg drar dette ikonet opp øverst på skjermen min, blir det grønt, og drar jeg det inn mot midten kan jeg se at det går fra grønnfargen til det vanlige røde.. Er skjermen defekt? Må jeg bytte den ut? 19'' CRT fra Siemens. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Har du prøvd å "degausse" skjermen? Man finner det som regel i menyen. Endret 23. september 2006 av Patz Lenke til kommentar
ferrgott Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Takk for superkjapt svar. Funket flotters Å degausse en skjerm må ver tøffeste jeg har sett siden sist jeg var på Youtube. Men ut av nysgjerrighet.. hvorfor ble skjermen min sånn mon tro? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Flott at det virket, sansyneligvis er det forårsaket av at skjermen har vært utsatt for et magnetfelt, les mer på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Degauss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå