Gå til innhold

Angrerett på mobiltelefon

Richard_87

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet det er flere topicer angående angrerett, men jeg har ikke fått det helt klart enda. Jeg kjøpte meg en Samsung X820, og ønsker å sende denne tilbake. Et stort problem med den er blandt annet at den ikke kan ringe og vibrere samtidig, og jeg er generelt ikke fornøyd med den. Uansett, er jeg ikke pliktig til å gi en grunn.

Derfor lurer jeg litt på hva mine rettigheter er. Den ble kjøpt over nettbutikk, og her er hva jeg har funnet ut:

- Jeg oppfyller kravet om angrefristen under 14 dager fra jeg mottok produktet.

- Jeg må dekke returkostnadene jf. Angrerettloven § 15 første ledd.

- Jeg har ikke mottatt et angrefristskjema, dvs jeg egentlig har lengre angrefrist. Men jeg sender med et ferdig utfylt skjema.

- Varen skal leveres tilbake etter tilnærmet samme stand og mengde, noe som den blir mener jeg. Her er det jo litt uklart hva tilnærmet samme stand er. Jeg måtte jo åpne esken og prøve mobilen før jeg eventuelt kunne angre.

- Kjøpesummen overstiger 300 kroner.

- Jeg har rett til å få refundert det varen kostet + frakten jeg betalte for å få den hjem.

- Jeg har krav på å motta pengene 14 dager etter de mottok varen (mobiltelefonen)

- Returkostnadene dekker jeg

Det jeg lurer på er om dette stemmer? Og om dette vil gå greit å gjøre. På esken var det en forseilet lapp som jeg måtte rive over. Dette gjør vel ikke noe? Telefonen er ikke ripet opp. Jeg gjør ikke dette for å utnytte loven, men fordi jeg rett og slett angrer kjøpet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har alt som fulgte med, uten om noen forseilinger som måtte brytes for å åpne esken. Når det gjelder skjema så har jeg verken fått det skriftelig eller på mail. Ikke en gang en link om angrefrist på mail. Men jeg fant info om angrefrist og et ferdig skjema som må fylles ut på nettsiden deres. Bør jeg ringe eller sende en mail før jeg sender den inn? Det hadde nemlig vært kjedelig om det ble noen problemer sånn at jeg ikke fikk refundert pengene før om lang tid, for jeg må ha en ny telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...