JimL Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Tja, føles som jeg sitter med en PII 450Mhz med 512MB ram... Er snakk om denne maskinen: PIV 2,53Ghz northwood 1024MB PC800 RDRAM 2x 120GB spinpoint 1x200GB spinpoint ¤ Har scannet for virus med norton antivirus, og housecall online virusscan. ¤ Har scannet for spy-/malware med ad-aware og spybot s&d. Everest testresultater: minne read: 550MB/s minne write: 289MB/s minne latency: 723,3 ns Er greit at maskinen begynner å dra på åra, men den skal yte betraktelig bedre enn dette. Er rammen min gåen? Hvilke tester, og med hva, bør jeg kjøre? Endret 10. oktober 2006 av JimL Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 wild guess: feil på ram Lenke til kommentar
JimL Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Japp, hadde det kanskje for travelt da jeg skrev forrige post. Jeg har på følelsen at rammen har takka for seg, men vil gjerne få testa brikkene før jeg river dem ut og tester maskinen med en og en... Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Prøv med Memtest86. Har ikke prøvd programmet selv, men det skal finne ut om det er feil på RAM'en din, du får lese på siden! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Tipper norton antivirus er synderen jeg! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Tipper norton antivirus er synderen jeg! 6924077[/snapback] Hehe, skal ikke se bort fra det nei....... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Tipper norton antivirus er synderen jeg! 6924077[/snapback] Tja, etter å ha fungert siden det ble sluppet så er det klart det skulle ta drepen på rammen min her om dagen. gir thumbs up til NAV selv om det kanskje bruker en kilobyte eller ti mer minne enn NOD/osv. Trenger ikke noen dyptgående forklaring på hvem, hvor, hvordan og hvorfor X-antivirus er bedre enn Norton, og legger heller ikke opp til debatt om dette her. Så slipper vi det Endret 24. september 2006 av JimL Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2006 Løst: kontroller hadde tatt kvelden så os/paging diskene kjørte i pio-mode. Bytta kontroller, diskene hoppa tilbake til dma og alt var bare velstand igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå