Gå til innhold

Finn.no eller QXL?

Hva bruker du?  

79 stemmer

1. 1. Hva bruker du?

• Finn.no
      57
    • QXL.no
      22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For oss som er selgere er QXL er veldig dårlig plass for salg. Det er kun mulig å liste varene i 10 dager, det er ikke mulig å sette opp rubrikk annonser. Pluss at det er forferdelig dyrt å selge ser. Prosentsatsen er rimelig høy om man har et lav kalkyle på de produktene man selger.

Jeg har prøvd å selge mine produker (ipod), her på HWs bruktmarked, men har ennå ikke solgt en eneste gjenstand her, har forresten ikke fått en eneste henvendelse heller.

Når det gjelder finn.no er har jeg kun gode erfaringer med dem, det er rimelig og har mye trafikk. Et stor pluss med finn.no er at deres kunde suport er utrolig effektiv. Om det er noe som går galt i en handel er de på saken med en gang. Dette forutsetter selvfølgelig at parten som er utsatt for feilen/svindel etc. sier i fra til finn.

Så min stemme går til Finn ;)

Lenke til kommentar
For oss som er selgere er QXL er veldig dårlig plass for salg. Det er kun mulig å liste varene i 10 dager, det er ikke mulig å sette opp rubrikk annonser. Pluss at det er forferdelig dyrt å selge ser. Prosentsatsen er rimelig høy om man har et lav kalkyle på de produktene man selger.

Dersom man setter opp en Fastpris-annonse på qxl så blir vel det samme som du kaller rubrikkannonse?

Da kan du nå la den ligge i inntil 30 dager.

Men at qxl er dyrt ved salg, tar høy provisjon, er jeg helt enig i! De har nå i tillegg økt satsene ved Fastpris. At de skal skille på vanlige auksjoner og Fastpris synes jeg er helt håpløst.

Men hvem er så best etter min mening?

-finn vesentlig billigere enn qxl

-kan oppnå høyere pris på qxl ved budrunder

-ved å selge på finn blir det ofte mange eposter frem og tilbake om pris, pruting, hvem, hva hvor, kan man stoles på, osv osv

-på qxl legger man inn alle betingelser og så går salget sin gang

-karakterboksystemet på qxl er et stort pluss

-qxl har nå spesielt etter nytt desgin ble innført en litt høy inngangsterskel for nye brukere, det kan skremme potensielle kjøpere

Dersom man skal selge en enkelt gjenstand og vet hva man vil ha i pris og det viktigste er bare å bli kvitt den er finn et ok sted.

Skal man selge mye, volum, er etter min mening finn håpløst, da er qxl enklest, men DYRT!

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Da er det nok ganske enkelt avgjort da!

Det blir finn.no på meg, da det ser ut som det store flertallet av forum-brukerne mener det samme. ;)

6937623[/snapback]

Prøv begge, bare husk at gjenstander du har fått bud på på qxl ikke kan trekkes tilbake men må selges til budvinner.

Spørsmål et hva "en del stuff" vil si.

Qxl kan man forøvrig bli litt avhengig av, sjekk hvor mange som har besøkt, om fått bud, prøve forskjellige knep for å få best pris osv.. :-)

Lenke til kommentar
Da er det nok ganske enkelt avgjort da!

Det blir finn.no på meg, da det ser ut som det store flertallet av forum-brukerne mener det samme. ;)

6937623[/snapback]

Prøv begge, bare husk at gjenstander du har fått bud på på qxl ikke kan trekkes tilbake men må selges til budvinner.

Spørsmål et hva "en del stuff" vil si.

Qxl kan man forøvrig bli litt avhengig av, sjekk hvor mange som har besøkt, om fått bud, prøve forskjellige knep for å få best pris osv.. :-)

6938413[/snapback]

Har vent 20-30 gjenstander fra rommet mitt.

Både gamle og nye. Blandt gjenstandene finner man et slags laser-spill, noe lignende wasteland, men i "mini-format". Alt Ringenes Herre-bøker til diskman og dansende bjørner. :D

Har hatt oppryddning på rommet, så det gamle skrotet kom fram fra skyggen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...