vinnies Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Problemer med avspilling av DVD-filmer på min bærbare laptop. Får litt hakkete bilde, og skurrete lyd. Det som er litt merkelig er at dette kun gjelder ved avspilling av dvd-filmer. Musikk filer(mp3) og filmer(divx) som jeg har på har på hardisken fungerer utmerket. Jeg har ikke hatt problemer med dette tidligere, men har en mistanke om hvordan dette kan ha oppstått. Da jeg skulle åpne en film-fil(divx?) i WMP for en stund tilbake, fikk jeg opp en feilmelding noe sånt som: "denne filen er ikke kompitabel med WMP, men vil du likevel at WMP prøver å åpne filen". Kunne enten velge "lukk" eller å åpne filen. Valgte selvsagt det sistnevnte, filmen spilte som normalt. Har lett gjennom gamle tråder, men fant ikke så mye ut av det. Har også prøvd å opptadere lyd-kort drivere uten hell. Har ikke så veldig mye peiling på data, men tror ikke det er der problemet ligger. Prøvd å spille av DVD'ene i WMP, PowerDVD og HP QuickPlay. Jeg har en HP dv2017ea. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei! Forsøk ny versjon av PowerDVD, eller WinDVD. God helg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
vinnies Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Takker for svar! Gjorde som du sa, lastet ned trial-versjonen av WinDVD, og av den fungerte utmerket. Merkelige greier, siden WMP, WMP classic, PowerDVD, kmplayer eller HP's egen Qiuckplay ikke har klart det. Noen som vet om en freeware-versjon? Eller vet hvor problemet kan ligge? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hmm,du kan jo prøve vlc media player da.. www.videolan.org/vlc det er en god spiller som spiller det meste. Endret 24. september 2006 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Takker for svar! Gjorde som du sa, lastet ned trial-versjonen av WinDVD, og av den fungerte utmerket. Merkelige greier, siden WMP, WMP classic, PowerDVD, kmplayer eller HP's egen Qiuckplay ikke har klart det. Noen som vet om en freeware-versjon? Eller vet hvor problemet kan ligge? 6929741[/snapback] Alle de spillerene trenger vel en codec, og en slik følger med i WinDVD og PowerDVD. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
vinnies Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 Prøvde VLC player, uten hell. Hadde vært greit å slippe formatering, men tror det blir den veien jeg må gå. Takker for de som har svart så langt, og kom gjerne med flere forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå