Gå til innhold

Skal kjøpe min føste PC, har 3500kr.

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe meg en PC, men jeg kan bare bruke ca 3500kroner på den. Jeg trenger ikke mus, skjerm, tastatur og høytalere. Windows tenkte jeg å ønske meg til 11årsdagen min som ikke er så lenge til. Finnes det et greit trådløst nettverkskort som jeg kan ønske meg sammen med windows?

Jeg håpte på at jeg kan få en PC jeg kan spille litt nye spill på, på en ok måte. kan noen hjelpe meg?

Jeg har sett litt på denne PCen http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287

Onkelen min kan bygge PCen for meg så jeg trenger hjelp til å få best mulig deler for de pengene jeg har spart. Det hadde vært greit om jeg kunne kjøpe en PC som jeg kan oppgradere seinere.

Endret av Joachim10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer sikkert OK for prisen den maskinen der.

Store bremsen vil nok i spill bli skjermkortet men det kan selvsagt oppgraderes etterhvert.

MEN, det smarteste nå hadde nok vært å gått for et AM2 oppsett siden det skal være billig OG klart for senere oppgradering (den i linken er socket 939, AM2 er nyeste).

Lenke til kommentar

Kjempebra maskin! Mer kan du nok ikke få for pengene tror jeg. Hvis du vil bruke den mens du venter på windows kan du bruke gratis operativsystemer som linux - de fåes i forskjellige versjoner og sånt. En grei en jeg kan anbefale heter Ubuntu, den er veldig enkel å sette opp og fungerer helt fint. Onkelen din kan sikkert brenne ut en installasjonsCD fra nettet, ellers er det stort sett enkelt å få tak i CDer. Prøv på lokale databutikker, spør datadriftere på skolen, eller bestill en fra nettet. Mange kommer helt gratis.

Det å kjøre en piratkopiert versjon av windows syns jeg er ganske dumt, da du tar i bruk noe du ikke har betalt for. Man blir også 'avhengig' av å bruke windows, og det vil bli vanskeligere å skifte over til linux siden. Om du går direkte på linux derimot, blir det enkelt å velge hva du liker best etterpå. Det beste er om du kan sette opp to partisjoner til operativsystem når du installerer windows, for da kan du bytte siden uten at noe forandrer seg. Jeg ville delt opp harddisken i 50+50+150 GB fra starten av - så kan du ha windows+linux+felles lagring på samme disk. Hvis windows kræsjer blir det enkelt å reinstallere det etterpå også!

Jeg syns det er smart å ønske seg windows som bursdagsgave :thumbup: Du får bruk for det i mange år fremover..

Lenke til kommentar

Ser ut som et fint oppsett til den prisen. Når det gjelder nettverkskort kommer det litt ann på hvor langt unna den trådløs senderen du skal ha pc'en. Hvis den blir stående et stykke unna bør du ha noe slik http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301248 Men hvis pc'en ikke blir stående så langt unna kan du gå for en usb utgave så du slippe å åpne maskinen og installere. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302973

Håper du blir fornøyd med pc'en ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...