Exiqui Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har laget en client som "importerer" alle som er pålogget på msn inn til en listbox. Og hvis jeg dobbelt klikker på den, så åpnes samtalen i msn. Går det ann å lage slik at når jeg starter det programmet så sender den en melding til alle som er pålogget ? eks. hei. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Går det ann å lage slik at når jeg starter det programmet så sender den en melding til alle som er pålogget ? eks. hei. 6921279[/snapback] Du sier ikke noe om hvordan du henter en liste over alle kontaktene, men jeg vil anta du benytter Messenger API Type Library. Dette biblioteket er imidlertid ikke i stand til å sende meldinger til kontaktene - her må du nok dessverre ty til Messenger Type Library (der du må logge på brukeren i selve programmet), eller rett og slett bruke eksempelvis AppActivate (eller SetFocus sammen med .hwnd til vinduet) og deretter bruke SendKeys til å sende selve meldingene. Det er mulig det finnes andre metoder, eksempelvis slik MessengerPlus gjør det. Via MessengerPlus kan en jo også lage utvidelsesprogrammer, hvilket er noe du muligens kan gjøre nytte av. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Eller du reverser MSN, finner funksjonene du skal kalle og injecter en interface til programmet ditt. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 http://www.hypothetic.org/docs/msn/index.php Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Eller du reverser MSN, finner funksjonene du skal kalle og injecter en interface til programmet ditt. 6934074[/snapback] Siden dette er så enkelt, kan du jo gjerne skrive et eksempel... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) WORDS! Chills, hvis ikke du snart slutter å råde en hver nybegynner til reversering vet heg ikke hva jeg skal gjøre Du er jo verre på den reverseringa enn lnostdal var på Lisp... Endret 25. september 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Chills har nettop lært seg et par nye ord - injection og reversering - og hacker BF2, bare ignorer han.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Chills har nettop lært seg et par nye ord - injection og reversering - og hacker BF2, bare ignorer han.. 6939743[/snapback] Ligger nok mer enn ord bak lille venn. Trådstarter: Reversing er en teknologi som brukes til blandt annet å finne udokumenterte API funksjoner, det tar tid å lære seg men når det først sitter så kan du bruke det til ganske mye rart. Reversing vil bare si at du går igjennom instruksene bak den ferdige .exe filen, ikke noe mer. Injection, er et ord for å putte inn egen kode i kompilerte exe filer eller rett inn i minne når programmet kjører. Det er veldig få som fatter interesse for det, fordi det er jævlig vanskelig og fordi det brukes til cracking. Reaksjon til vedkommende her er et produkt av hans mangel på kunnskap. Poenget er at hvis du vil fortsette innen data, så vil du lære mye av reversing. Du lærer hvordan OS samhandler med programmer, om f.eks et objekt ved navn "mutex" som muligjør kommunikasjon på tvers av prosesser. Hvordan minne er bygd opp osv. Hovedsaklig kan du ignoerer alt jeg har sagt så sant din interesse ikke strekker seg lengre enn til akkurat dette programmet du ber om hjelp til her. Men hvis du er VELDIG interessert,. og programmering har status som en fremtidig og langvarig hobby er reversing et fasinerende emne og snuse litt på. On-Topic: En enklere løsning her ville vært å brukt en OpenSource klient, så kan du tilpasse den til ditt bruk. VB er ikke rette vei å gå. Gå heller for C++, ikke fordi det er et lett språk, ikke fordi det er et bra språk, men kun fordi det er veldig mye brukt. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Jeg er verken liten eller din venn. Slutt med slike ufattelig teite antagelser.. Du poengterer bare hva jeg har sagt, ignorer Chills, å i det hele tatt nevne dette er unødvendig når du ikke forteller noe mer om det eller kommer med noen kodeeksempler. Finnes -langt- enklere måter, som allerede forslått. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 VB er ikke rette vei å gå. Gå heller for C++, ikke fordi det er et lett språk, ikke fordi det er et bra språk, men kun fordi det er veldig mye brukt. 6939899[/snapback] Det er kanskje mye brukt, men det burde strengt tatt endres på også. Jeg kan bare bittelitt C++, nok til at det egner seg til å skrive rutiner som trenger hastighet, hastighet og enda mer hastighet. Hvor ofte gjør jeg det? Svært sjeldent! Er jeg sjeleglad for at jeg slipper å herje med C++ utenom da? JA! Jeg kjenner en del programmerere og jeg tror absolutt alle er glad at utsagnet programmering = c++ ikke nødvendigvis er sant. Istedenfor å gjøre alt fra bunn, bygger man videre på frameworks, og det gjelder jo nesten uansett hvilket språk man bruker. Selvfølgelig vil det være behov for folk som kan Assembly, C og C++ og andre språk på lavere nivåer, men for oss vanlige dødelige med vanlige behov for programmering kommer man veldig langt med f.eks. VB eller C#. Chills, det er ikke lenge siden du var ekstremt "pro VB" og programmerte mer eller mindre fornuftige ting. La andre også få gjøre det! Det er faktisk ganske langt fra "alle" som har behov for å lage aimbots og andre BF2-saker. Jeg er en "uhelbredelig nerd" skal jeg gjerne innrømme, men å lære meg C++ fordi det er så morsomt hadde jeg aldri anbefalt til noen. Jeg skal innrømme at enkelte ganger skulle jeg ønske at jeg kunne mer C++, men ofte lar problemet seg løse på en annen måte... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Takk for en fornuftig respons Moskus! Ja, det stemmer det. Forresten hvordan går det med nisse/julespillet ditt? (IKKE LENGE TIL JUL) =) C++ er greit nok, og selvfølgelig jobber man mot frameworks der også. Hvem gidder å lage vinduer direkte mot API32 i notepad. (GTK funker). Jeg startet med VB men til min enorme frustrasjon oppdaget jeg raskt at veldig mye av informasjonen jeg fant på nettet (Source, Tutorials osv) gikk ut på C++ fremfor VB. Reversing er ikke vanskelig i det hele tatt, det tar bare tid. Å det er vanskelig å finne informasjon om dette siden liksom er "fy fy", derfor har folk sjeldent et korrekt syn av akkurat reversing. Og C++ er vel det eneste som gir meg minnekontroll nok til at det kan brukes i sammenheng med Assembly. (Dog fant jeg en MinesveiperHack i C#.NET) Hovedsaklig nå så driver jeg bare med å lære meg ting, jeg har ingen proskjekter på gang. Blir vel mindre ting da, men ikke noe store greier. Timen starter snart. (Julespill... julespill... julespill) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Forresten hvordan går det med nisse/julespillet ditt? (IKKE LENGE TIL JUL) =) Nå må du ikke begynne å stress meg! Jeg har (desverre) nok av prosjekter som beklageligvis må ha høyere prioritet. Selv om å lage spill er mye morsommere (og tidvis mer lærerikt). Jeg startet med VB men til min enorme frustrasjon oppdaget jeg raskt at veldig mye av informasjonen jeg fant på nettet (Source, Tutorials osv) gikk ut på C++ fremfor VB. Min personlige erfaring er at det aller meste jeg har hatt behov av å finne eksempler på i VB finnes det eksempler på. Det blir ikke nødvendigvis enklere av å bruke C++ av den grunn. Men det er jo selvfølgelig sterkt avhengig av hva man programmerer. Jeg lager ikke aimbots og trenger da følgelig ikke eksempler på det. Jeg lager for øyeblikket et beregningsverktøy for støy (interpolering av målinger i et rom/område) basert på et grafisk brukergrensesnitt (GeirGrusom er mitt nye favoritt-geni! ) hvor man tegner vegger og annen input-data. Det blir absolutt ikke enklere å gjøre i C++... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå