skyhawk Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei Nå har jeg et problem igjen (som vanlig) Denne gangen er det PSUen, den har begynt å lage noen merkelige lyder. Først trodde jeg det var noe vibrasjon i kabinettet, men det viste seg at PSUen gir fra seg "gnistrelyder". De er godt hørbare. Det er en bZerk 500W, hva kan være galt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kan det være 220V kontakten som gnistrer? Prøv å beveg på den. Hender de har dårlig kontakt. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Nei, den sitter som støpt i. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Når er det disse gnistelydene kommer? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) 6924377[/snapback] har også bZerk 500w, og har aldri hørt noen gnistrelyder.. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) 6924377[/snapback] Ja, høres ut som noe sånt, bare at lyden regulerer seg litt, noenganger litt lavere lyd, det andre sekundet litt høyere. Den har siden jeg kjøpte den lagd litt små "gnistre"-lyder både mens den var på og av, men nå plutselig har lyden blitt litt høyere. Er forøvrig denne bZerken: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det kan være helt normale lyder, spoler og magnetfelt som gir litt resonnans. Det meste av elektronisk utstyr lager lyder, som piping og 'snerring' Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det kan være helt normale lyder, spoler og magnetfelt som gir litt resonnans. Det meste av elektronisk utstyr lager lyder, som piping og 'snerring' 6924913[/snapback] Jepp, prøv å kakk litt i den neste gang den piper.. Min skjerm hyler som juling når jeg har på oppløsninger under 1280.. da må jeg dælje alt jeg klarer i den ett par ganger så gir det seg 2 sånne ting som gnisser borti hverandre elns.. Lenke til kommentar
stengah Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg hadde en Mist psu i den gamle pc'en min (som er solgt nå), og den lagde gnistrelyder når pc'en var av. Nå har jeg kjøpt ny pc med ny Mist psu, og den lager også gnistrelyder når pc'en er av, så jeg tror nesten det er normalt. Farlig tror jeg det i hvert fall ikke er. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) 6924377[/snapback] har også bZerk 500w, og har aldri hørt noen gnistrelyder.. 6924432[/snapback] Det er gjerne litt "knitring" i alle PSUer, men det er sjelden det er noe man hører om kabinettet er igjen, selv om de har aktiv PFC AtW Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) 6924377[/snapback] har også bZerk 500w, og har aldri hørt noen gnistrelyder.. 6924432[/snapback] Det er gjerne litt "knitring" i alle PSUer, men det er sjelden det er noe man hører om kabinettet er igjen, selv om de har aktiv PFC AtW 6925044[/snapback] har kabinettet oppe veldig ofte pga har snusboksene mine der og pirkete og måtte ta av døre hele tiden, samt driver å tester ut skjermkort osv.. Aldri hørt noe knitring.. verken når maskina er av eller på.. Men det er litt knitring på gammelpsu'en min (q-tec 350 jukse watt) Lenke til kommentar
Obix Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Aktive spenningsregulatorer? høres gjerne ut som høyspenttårn i regnet... høres best når PCen er av. Helt normalt (om PSUen har aktive spenningsregulatore da) 6924377[/snapback] Ja, høres ut som noe sånt, bare at lyden regulerer seg litt, noenganger litt lavere lyd, det andre sekundet litt høyere. Den har siden jeg kjøpte den lagd litt små "gnistre"-lyder både mens den var på og av, men nå plutselig har lyden blitt litt høyere. Er forøvrig denne bZerken: 6924691[/snapback] Den PSU'en er den samme som Mist og det er et velkjent at enkelte av disse lager knittrelyd når den er skrudd av. Normalt sett mer en plage en et problem med "gnistrelyden" fra den aktive P(ower)F(actor)C(orretion). Endret 24. september 2006 av Obix Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 gamle pc'n min har en chieftec 350w med aktiv pfc, men har aldri hørt at den har knittret Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg har akkurat samme problem, det kommer ganske høy gnistring/knitring, såvidt jeg kan forstå fra strømforsyningen. Å dunke på den hjelper i ca. 10 minutter, en restart av pc'en hjelper i en times tid. Den er så høy at den er irriterende, jeg vil anslå at den er på ca 40-50dB når kabinettet er lukket. Den har fungert 2,5 år uten å lage noen slike lyder, har jeg noen andre valg enn å bytte strømforsyning hvis jeg vil bli kvitt lyden? Strømforsyningen er en: NorthQ 4775-400BULK, ATX 400W, 120mm vifte, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Holy bumping threads, Batman. Uansett, jeg ville i alle fall ikke ha brukt den om den gjorde det. Hør med stedet du kjøpte den hos om du kan få byttet på garanti evt. reklamere på den. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Holy bumping threads, Batman. Var redd for å få pepper for å lage en ny tråd om et problem som det allerede fantes en tråd for.... og et søk i forumet returnerte denne som den nyeste, i ettertid ser jeg at jeg ikke lette godt nok. Jeg kan poste et screenshot fra HWmonitor hvis det kan hjelpe, spsielt lurer jeg på om de lave verdiene på -12V og -5V har noe å si? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Joa. vel, er vel bare slik at altfor gamle tråder noen ganger kan inneholde utdatert info. etc. Så er ikke alltid lurt å bruke som referanse. Softwareavlesninger kan ofte være unøyaktige, så de er egentlig ikke til å stole på 100%. Er maskinen stabil på tross av gnistringen? Uansett, så burde du være forsiktig med å bruke PSUen om den lager slike lyder i tide og utide. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) ... spsielt lurer jeg på om de lave verdiene på -12V og -5V har noe å si? De spenningene er ikke i bruk, de finnes ikke. Så det kan du se bort fra. Kan det være viften som bråker? Endret 28. mai 2009 av hårek Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 ... spsielt lurer jeg på om de lave verdiene på -12V og -5V har noe å si? De spenningene er ikke i bruk, de finnes ikke. Så det kan du se bort fra. Aha, da lærte jeg noe nytt! Kan det være viften som bråker? Jeg har prøvd å stoppe viften med en penn, men gnistrelydene fortsetter. Gjentatte påvirkninger på viften med pennen min, før jeg lar den kjøre igjen, får lyden til å forsvinne i 10-20 minutter. Så det kan være viften som forårsaker lyden, men det er ikke det at viften går rundt som lager lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå