Gå til innhold

radiator til passiv kjøling, 1900XT og klokking

Anbefalte innlegg

skal flytte inn og bli samboer. tenkte og gjøre ting så stille som muli sånn for husfreden skyld.

så tenkte på passiv kjøling, finnes det radiatorer som takler dette. eller snakker vi modding her? bilradiator er jo stygge men hadde kanskje funka? tenkte også på og bruke vanli radiator. enten en gammel oljeovn, eller kanskje vanli radiator :hmm:

noen som har prøvd dette? og kanskje har noen bilder eller bra tips....

av hw snakker vi 1900XT, 146@1,5v og nforce4 sånn for øyeblikket ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regner med den 2 utgaven er bedre enn den 1?

blir det ikke litt for pinglete :hmm:

lurer litt på HDD kjøling, og hvordan temps blir på disse hvis man har lite eller ingen luft siruklasjon? hvirdan temp ville bli med og uten vennkjølet disker. siden vannet sikkert blir ganske varmt blir vel kanskje kjøling på de overflødig?

Lenke til kommentar

har et artic cooling silentium 1 link her men tror ikke jeg blir og bruke det. kabinettet blir vel en modde greie, mulig jeg bygger den inn i skapet på skrivebord eller noe får se hva det blir til.

hvis du mener 2 vifter på radiator, 1 på hdd og i i psu. da er hele poenget med vannkjøling borte. da har jeg jo 4 vifter og kan like greit kjøle med luft. er så sykt bra luft kjølere og få tak i,at det er lite og hente med vannkjøling, hvis du da ikke er ute etter de siste 200mhz @ 1,65 V

jeg ser for meg at eneste vifta må bli psu, blir og bruke min silenX vifte og regulere den.

målet er et heeeeelt stille system :p

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
har et artic cooling silentium 1 link her men tror ikke jeg blir og bruke det. kabinettet blir vel en modde greie, mulig jeg bygger den inn i skapet på skrivebord eller noe får se hva det blir til.

hvis du mener 2 vifter på radiator, 1 på hdd og i i psu. da er hele poenget med vannkjøling borte. da har jeg jo 4 vifter og kan like greit kjøle med luft. er så sykt bra luft kjølere og få tak i,at det er lite og hente med vannkjøling, hvis du da ikke er ute etter de siste 200mhz @ 1,65 V

jeg ser for meg at eneste vifta må bli psu, blir og bruke min silenX vifte og regulere den.

målet er et heeeeelt stille system :p

6922356[/snapback]

Hvis du kjører viftene på 7-800rpm så hører du ikke fire av dem.

Lenke til kommentar

Det skal ikke mye luftstrømning til for at tempraturen skal synke. Du kan regulere viftene hele ned har problemer me å starte slik at andre støykilder som kjøleskap eller støy utenfra vil overdøve disse. Selv setter jeg opp vannkjøling i HTPC med papst 12db all the way ;)

Lenke til kommentar
Hva med en Quad heatercore? Stor og bra radiator, men koster jo litt da.

X1900XT blir svært varmt, så jeg tviler på at en Zalman holder til det. Spesielt hvis du skal kjøre det i samme loop som en Opteron.

6927382[/snapback]

Jeg tror en reserator 2 enkelt skal kunne kjøle x1900xt en del under stock kjøling :)

Men personlig ville jeg selvsagt valgt en dual/triple radiator, mye bedre kjøling, og jeg hører i hvert fall ikke mine 2 yate loon vifter som surrer rundt på veeeldig lav hastighet(bruker viftestyring).

Lenke til kommentar

jo den takler nok et 1900xt, leste litt tester og den takla fint 1900gt og en E6700 @ 3,7 syntes den virka litt spennende. men litt stiv i pris :hmm:

for og si det med en gang, det er uaktuellt og bruke radiator med vifte. har extremt bra luftkjøling i dag. xp-120 m-silenX og axelero-x2. få vankjølinger slår denne lyd kombinasjonen. dette er mest et "må skru på data prosjekt" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...