RamboDan Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) HK: Asus A8V-VM CPU: AMD 64 3500+ Kabinet: COOLER MASTER CAVALIER4 (ATX, HTPC m/PSU) Har nettopp bygget ny mediacenter pc og har støtt på et problem ved oppstart. Maskinen starter ikke. Det kommer lyd fra PSU i når jeg kobler til strømkabelen, men det er det. Maskinen responderer ikke når jeg trykker på start knappen. Ingenting skjer det lyser heller ikke fra LED lyset på hovedkortet. Jeg er temmelig sikker på at jeg har koblet til de to strømkablene til hovedkortet riktig og har dobbelt og trippel sjekket at pin koblingene for start/reset osv. er koblet riktig. Hva kan være galt? Endret 24. september 2006 av RamboDan Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hvor stor er strømforsyningen? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har du koblett til de små kontaktene i bunnen av kabinettet? Fekst HDD Ledd. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har du koblett til de små kontaktene i bunnen av kabinettet? Fekst HDD Ledd. 6921729[/snapback] Tror det ja: Jeg er temmelig sikker på at jeg har koblet til de to strømkablene til hovedkortet riktig og har dobbelt og trippel sjekket at pin koblingene for start/reset osv. er koblet riktig. Hva kan være galt? Men siden vi først er inne på dette, har du prøvd og snu dem? Det skal visst å gå an å jumpstarte PowerSW.... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Trenger vel ikke noe annet enn "PwrSW". Prøv begge veier. Som Ungoliant nevner. Husket standoffs mellom hovedkort og kabinett. Lenke til kommentar
RamboDan Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) har snudd HDD ledd pwrSW og alle de andre, men ingen forskjell. Hva er Standoffs? noen som har peiling på hvordan jeg da jumpstarter pwrSW? Strøm forsyningen fulgte med kabinettet og er på 350W Endret 23. september 2006 av RamboDan Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Standoffs er avstandsstykker som holder hovedkortet unna siden i kabinettet slik at det ikke blir kortslutning. Jumpstarting av PSU kan gjøres slik Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har du satt cpufanvifta-kontakten i riktig kontakt. Har du sjekket at alle skruene du skrudde inn i kabinettet står riktig i forhold til hullene på hovedkortet.Hvis ikke så kortslutter skruen hovedkortet. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 deter vel ikke et Q-teckabinett? jeg har det men det er ikke noe problemer med det,men q-tec er kjent for og være dørlig. kan du gi oss linker til komponentene(Delene) Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg mener det kan gå an å jumpstarte PowerSW ved å legge f.eks et flatt skrejern over de to pinnene på HK som er beregnet på PowerSW Lenke til kommentar
RamboDan Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Hvordan kan det bli feil når man fester hk til kabinettet? jeg har bare satt 4 skruer igjennom 4 hull på hk som passet ned i hull på kabinettet.. Har forresten brukt samme kabinett, hk og cpu som hardware.no brukte i sin guide for bygging av mediacenter pc HER Prøvde å jumpstarte Strømforsyninga, noe som så ut til å fungere... CD rom kjørte ihvertfall i gang! men ingenting skjedde etterpå da jeg koblet strømen på hk igjen... Har også prøvd å jumpstarte pwrSW noe som ga null resultat... Kan da sse ut som det er Hk som ikke henger med. Merkelig at det ikke er Standofs med hverken HK eller Kabinet siden dette er så viktig. Endret 24. september 2006 av RamboDan Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 har du brukt spasere, hvis ikke så er det stor sjangse at det er problemet! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Så du har ikke brukt spacere mellom HK og kabinettet (blidet)? Hvis du ikke har det, er sjangsen stor for at HK har kortsluttet, men du kan være heldig. Lenke til kommentar
RamboDan Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Problemet løst:) Standoffs gjorde susen... stor takk til alle som hjalp til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå