Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin starter ikke *løst*

Anbefalte innlegg

HK: Asus A8V-VM

CPU: AMD 64 3500+

Kabinet: COOLER MASTER CAVALIER4 (ATX, HTPC m/PSU)

Har nettopp bygget ny mediacenter pc og har støtt på et problem ved oppstart.

Maskinen starter ikke. Det kommer lyd fra PSU i når jeg kobler til strømkabelen, men det er det. Maskinen responderer ikke når jeg trykker på start knappen. Ingenting skjer det lyser heller ikke fra LED lyset på hovedkortet. Jeg er temmelig sikker på at jeg har koblet til de to strømkablene til hovedkortet riktig og har dobbelt og trippel sjekket at pin koblingene for start/reset osv. er koblet riktig. Hva kan være galt?

Endret av RamboDan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du koblett til de små kontaktene i bunnen av kabinettet?

Fekst HDD Ledd.

6921729[/snapback]

Tror det ja:

Jeg er temmelig sikker på at jeg har koblet til de to strømkablene til hovedkortet riktig og har dobbelt og trippel sjekket at pin koblingene for start/reset osv. er koblet riktig. Hva kan være galt?

Men siden vi først er inne på dette, har du prøvd og snu dem? Det skal visst å gå an å jumpstarte PowerSW....

Lenke til kommentar

Hvordan kan det bli feil når man fester hk til kabinettet? jeg har bare satt 4 skruer igjennom 4 hull på hk som passet ned i hull på kabinettet..

Har forresten brukt samme kabinett, hk og cpu som hardware.no brukte i sin guide for bygging av mediacenter pc HER

Prøvde å jumpstarte Strømforsyninga, noe som så ut til å fungere... CD rom kjørte ihvertfall i gang! men ingenting skjedde etterpå da jeg koblet strømen på hk igjen...

Har også prøvd å jumpstarte pwrSW noe som ga null resultat...

Kan da sse ut som det er Hk som ikke henger med. Merkelig at det ikke er Standofs med hverken HK eller Kabinet siden dette er så viktig.

Endret av RamboDan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...