simpson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har Nikon D80, og lurer på hvilke programmer som er å anbefale for konvertering av NEF-filer fra dette kameraet. Hvis det finnes gratisprogrammer som er brukbare så er det fint. Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har Nikon D80, og lurer på hvilke programmer som er å anbefale for konvertering av NEF-filer fra dette kameraet. Hvis det finnes gratisprogrammer som er brukbare så er det fint. Takker på forhånd for svar! 6920942[/snapback] Jeg bruker Nikon Capture og er veldig fornøyd med det. Nå skal det vel også sies at jeg ikke har prøvd noen andre programmer, så noe sammenligningsgrunnlag har jeg ikke - og dessuten er det jo ikke gratis. Ser at en del anbefaler rawshooter essentials som visstnok skal være gratis. Lenke til kommentar
simpson Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Har lastet ned RawShooter essentials, men det støtter ikke NEF fra D80. Det står på hjemmesida deres at de ikke vil oppdatere programvaren lengre. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Det tar alltid litt tid før utviklerne oppdaterer støtte for ny modeller, men Bibble Labs har kommet med oppdatering for Nikon D80, Sony A100 og Canon EOS 400D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå