Tommelom Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Kjøpte meg et Powercolor ati-kort med vivo-funksjon for å koble til min satelitt-tuner. Satte opp Dscaler som tidligere, men signalet som kommer inn er veldig dårlig. Det er grovt og hakkete. Ser ut som om det ikke klarer å ta imot rett pal-signal. På den andre maskinen min, har jeg et gammelt terratec tv-kort med composit-in som jeg har brukt. Der er det gulle godt signal. Der fikk jeg også samme dårlige kvaliteten om ikke rett pal-signal var valgt. Derfor tror jeg ikke powercolor'n klarer å ta i mot signalet på rett måte. Noen som har en løsning? ATI T200 AVStream Analog capture er den vivo hw på skjermkortet. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 proev aa plugge inn den andre composite paa skjermkortet (splitteren har 4 plugger, 1svideo ut, 1 composite ut, 1 svideo inn, 1 composite inn) har du forresten avinstalelrt og reinstallert driverene til skjermkortet? ( bruk driver cleaner pro for aa slette gamle drivere helt) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 På mitt skjermkort med VIVO (geforce riktignok men..) så kan jeg bare glemme DScaler. Blir hakkete og dårlig uansett. ChrisTV funker etter masse knoting og restarting av programmet. Ellers funker Asus sitt eget program. Men med Hauppauge-kortet mitt så funker DScaler som det skal. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ja, jeg bruker selvsagt composit inn. Ellers hadde det jo ikke blitt noe bilde. Og hele systemet er nytt så windows er nyinstallert. Har prøvd med andre tv-program også som kan ta inn fra composit og alle har samme problem. Hakkete og dårlig. Skal teste det den ChrisTV greia. Og hvilket Asus-program tenker du på? Takker ellers for alle svar og tips. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640 nederst finnes foelgende pakke: Complete AVIVO Package Encoder and Parental Control. Visual C++ Patch Avivo Video Converter Download 1 of 1 10.3mb 08/18/06 Avivo Video Converter will only work with X1000 series products har du proevd den? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Da har jeg prøvd ChrisTV også. Og selv om den ga det beste bildet hittil er det ikke i nærheten av det Terratec-kortet klarer, uansett program. Den ATI vivo-greia var som jeg skjønte bare en codec eller noe og vet ikke åssen jeg skal få brukt den. Tviler på at det blir noe bedre uansett. Ser rett og slett ut til at videodelen på Ati kort er crap. Får vel bare montere inn tv-kortet igjen og leve med et ekstra kort. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Har kommet fram til at årsaken til alt ondt her i verden er DShow, som skjermkortet benytter seg av. Tv-kortet trenger ikke å benytte den og bruker egne drivere. Kan bruke DShow der også og resultatet blir så og si likt med Terratec's egne drivere. Min konklusjon er da at DShow støtten til Ati ikke er av den helt gode sorten når det kommer til støtte av egen hardware. Men det kan også se ut til at Dscaler er en ener på å få til godt tv-bilde. Prøvde CHrisTV på Terratec-kortet også og det ble en del dårligere enn hva Dscaler klarer å prestere. Men ble uansett bedre enn fra skjermkortet. Så hadde Dscaler funket med Ati, så kunne nok bildet ha blitt ok. Om det er ati-drivererne/hw eller Dscaler som er problemet her, skal jeg ikke si. Velger iallefall inntil videre å bruke Terratec-kortet. Betalte heldigvis ikke noe ekstra for vivo-funksjonen. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 det er iallefall sjef paa tv-ut Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Det er jeg klar over. Har et 9600LE i min nå pensjonerte HTPC. Gulle fornøyd på det holdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå