Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oversikt og erfaringer - Bredbåndsleverandører


Anbefalte innlegg

Dette blir en stor samlepost med forskjellige Leverandører av bredbånd!

Legg inn deres erfaringer! Positive og negative!

 

Jeg vil prøve å lage en oversikt i denne posten over "alle" leverandørene og lage et lite sammendrag om brukernes generelle erfaring med den enkelte leverandør!

 

Denne siden blir et godt utgangspunkt for folk som skal ha eller bytte leverandør!

 

Sett igang og legg inn deres erfaringer! :thumbdown::thumbup:

Legg gjerne inn terningkast for P=pris K=kundeservice L=linjestabilitet V=ventetid kundeserv. T=totalvurdering

 

B2C (TELEVOIP)

Ikke å anbefale.. Se posten under.

 

CANALDIGITAL

P=4/1 K=6/1 V=6/1

 

COMBITEL

DIRECT CONNECT

P=4/1 K=6/1 L=6/1 V=6/1 T=5,5/1

 

FREEWAVE

IPLINK

MONET

MTU LINK

NEXTGENTEL

P=5,5/2 K=4,5/2 L=6/2 V=4/1 T=5/2

 

ONECALL

SAT24.NO

START.NO

SSC NETWORKS

TAFJORD MIMER

TELE2

TELENOR

P=2/1 K=5/1 L=2/1 T=3/1

 

UPC

P=4/1 K=5/1 L=6/1 T=5/1

 

VENTELO

 

Leverandører i begrensede områder:

LYSE

KVINHERAD

BKK

DATAGUARD

LOS FIBER

AGDER BREIBAND

ROMERIKE MULTIMEDIA

OPTONET

DKNETT

AGDER TELENETT

SUCOM

BREDBÅNDSSERVICE (bbf)

P=6/1 L=6/1

 

SANDEFJORD BREDBÅND

P=4/1 K=6/1 L=6/1 V=6/1

 

(Verdiene er gjennomsnitt/antall stemmer)

 

Flere? :hmm:

Endret av PROuser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nextgentel: Stabil og god linje. Jeg har 2300/450, får 2300/480. Linjene hos Nextgentel er somoftest veldig bra, men kundeservicen er ikke spesielt bra :(

 

Pris: 6

Kundeservice: 3/4

Linjestabilitet: 6

Total: 5

 

 

Telenor: Meget god kundeservice, men linjene holder ikke mål! Ikke nok med at de er dyrest og har dårlig upload, jeg fikk ikke engang det jeg betalt for. Jeg hadde 1500/300 hos Telenor fikk 1000/250 :( Og linja var ustabil til de grader. Telenor er det motsatte av Nextgentel, Telenor har god kundeservice, med dårlige linjer.

 

Pris: 2

Kundeservice: 5

Linjestabilitet:2

Total: 3

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Sett igang og legg inn deres erfaringer!    :thumbdown:    :thumbup:

Legg gjerne inn terningkast for P=pris K=kundeservice L=linjestabilitet T=totalvurdering

6920609[/snapback]

Min erfaring med CanalDigital:

- Stabile linje bortsett fra da kommunen gravde kabelen i to, bare noen hus unna. Det tok heldigvis bare noen timer fra uhellet skjedde i 8-tida på kvelden til det var reparert. Terningkast 6.

- God kundeservice, svarer raskt, er hyggelige og har løst mine utfordringer kjapt. terningkast 6

- Uavhengig av telefonsentraler og ledige telefonlinjer, man slipper å betale linjeleide til Telenor og man slipper å ha telefonlinje inn i huset.

- OK priser, terningkast 4, altså bedre enn midt på treet.

- Har rabatter for boligbyggelag

- Praktisk talt fast IP (har hatt samme i 1,5 år)

- Struper P2P mellom kl 17 og 23 for å unngå at P2P gjør nettsurfing tregt i rushtiden.

- Tilgjengelighet begrenset siden man MÅ ha kabelTV

 

En lokal leverandør til: Sucom.

Lenke til kommentar

Nextgentel

 

Det eneste jeg har å utsette på kundeservicen til nextgentel den perioden jeg har vært kunde hos dem (2 (+1) år) er at det til tider tar lang tid å komme igjennom. Etter sigende er dette blitt bedre i det siste.

 

Faktisk vil jeg si at jeg er meget fornøyd med den servicen jeg har fått når det har vært noe. F.eks. ble linja mi stengt fordi i juli en sommer fordi jeg betalte fakturaen for juli istedenfor juni (feil KID) rett før jeg dro på ferie. Mitt argument "Nextgentel har jo fått pengene de skulle ha til riktig tid, det var bare et nummer som var tastet inn feil" ble godt tatt imot. Abonnementet ble åpnet (uten kostnad for meg) neste dag :)

 

Linja har alltid vært stabil, og har alltid hatt kapasitet i overkant av det abonnementsavtalen tilsier. Et sted jeg bodde på, hadde jeg litt høy ping, følte jeg. Dette klagde jeg på og det ble opprettet sak av det. Etter en måned ble det bedre, jeg fikk mail om at de hadde utvidet kapasiteten på min sentral.

 

Jeg prøvde nextphone da dette var på utprøvingsstadiet (våren 2005), noe som funket heller dårlig.

 

Er alt i alt meget fornøyd med NextGenTel, og kommer nok til å velge NGT neste gang jeg personlig skal bestille linje.

 

Pris: 5

Kundeservice: 6 (4 mtp. ventetider jeg typisk opplevde)

Linje (og oppfølging): 6

Lenke til kommentar

Ta med bredbandsfabrikken som har ligget på topp de siste 6 åra. De bygger ikke ut mer men det er greit å vite hvoror man kan få det. Pris 395pr mnd 10/10 linje. Har ikke hatt noe trøbbel nede tid siden jeg fikk det i 2001 eller no.

 

Det er vel bare i oslo man får bbf.

 

Oppsal

Stovner

Carl-berner

Bøler

Furuset

 

Det er noen fler men......

Lenke til kommentar
Ta med bredbandsfabrikken som har ligget på topp de siste 6 åra. De bygger ikke ut mer men det er greit å vite hvoror man kan få det. Pris 395pr mnd 10/10 linje. Har ikke hatt noe trøbbel nede tid siden jeg fikk det i 2001 eller no.

 

Det er vel bare i oslo man får bbf.

6922483[/snapback]

 

Det kalles vel Bredbåndsservice nå..? Hafslund som eier det..

Lenke til kommentar

Har 50/25mbit linje fra Sandefjord Bredband, som igjen er underleverandør av Lyse.

 

P=4 Er relativt god pris på linjene i forhold til hva du får, men koster jo helt klart en del med f.eks. 50/25mbit (1450,- mnd.)

 

K=6 Kundeservicen er meget bra. Ingenting å klage på.

L=6 -Får det jeg betaler for, meget fornøyd med denne. Virker stabilt, ikke noe nedetid foreløpig i allefall. ;)

V=6 Kjapt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...