miraculix Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hjelp! Jeg gjorde noe så dumdristig som å formatere C: i min Compaq Armada 1005 etter å ha rebooted i Dos (win 98 se). Trodde det fungerte som ved stasjonære PC'er. Problemet konkret er at den ikke reagerer på oppstart CD eller oppstart diskett, derimot får jeg bare følgende melding: "Ugyldig systemdisk, sett inn en annen disk og trykk en tast". Jeg har prøvd å å gå inn i biosen for å sjekke om den står på lesing av diskett stasjon og CD rom ved oppstart, men jeg kommer meg ikke en gang inn i biosen (har prøvd f8 og del). Noen som har vært borti problemet eller ved hva som kan gjøres med saken? God karma og stor takknemlighet til all hjelp! Laptop-dåre Lenke til kommentar
LIA Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Prøv f1 og f2 også! Du må nok inn i bios og sette den til å boote i riktig rekkefølge slik som du sier selv. Lenke til kommentar
miraculix Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Ok, hvis problemet kun er bios tilgjengelighet, er jeg noe lettet. Dog gjenstår å få denne tilgang. Har prøvd å trykke henholdsvis f1, f2, f8, esc og del, men ingen av disse tastetrykk fører meg inn dit. Nevnte feilmelding kommer umiddelbart etter å ha displayet compaq logo og deretter cpu info. Jeg regner med at man må inn i biosen før dette, slik som hos stasjonære PC'er. Noen flere forslag for setup access? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Let rundt på noen Compaq hjemmesider. En plass må det jo gå an å finne info om det. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 det er f10 i begynnelsen, når compaq splashen kommer. mulig du må holde den inne i noen sek. Lenke til kommentar
miraculix Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 YEZ! Det var F10 som skulle holdes litt inne mens compaq logoen kom. Nå skal det installeres! Tusen Takk til alle som svarte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå