ikkeno Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 ajajaj Da var mitt første møte med politiet gjennomført. hyggelige folk anyway, jeg spurte dem hva jeg kunne vente meg men de hadde ikke noe særlig til svar de kunne gi meg. Er det noen andre med ca samme erfaring som vet hvor stor boten kommer til å bli? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 To kamerater fikk hver sin bot på svimlende 3000,- i Trondheim sentrum en fuktig lørdagskveld. Ingen advarsler eller noe som helst. Har ikke mottatt boten enda da, så godt mulig det var for å skremme, men man vet jo aldri. Alt for mye penger for en fattig student ihvertfall, det skal være sikkert. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 En kamerat fikk 2000 sure kroner i bot for én slurk av en Heineken på gata i Stavanger. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) dette er et brudd på alkohollovens § 8-9 nummer 5. straffen er bot, og vurderes i hvert enkelt tilfelle av påtalemyndigheten på bakgrunn av omstendighetene. Området 2000-3500 er nok mest sannsynlig. Endret 23. september 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Fikk også 2000 for lignende sak Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 ARG! 2000!? Drittlov Lenke til kommentar
embark Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 En kompis av meg fikk "bare" 1500kr. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Husker en episode i russetiden hvor politiet i Trondheim plukket ut tilfeldige personer (russ) med ølbokser og gav de bøter på 3000,-. Kjedelig for de det gjaldt med tanke på at det var flere tusen russ i sentrum. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Husker en episode i russetiden hvor politiet i Trondheim plukket ut tilfeldige personer (russ) med ølbokser og gav de bøter på 3000,-. Kjedelig for de det gjaldt med tanke på at det var flere tusen russ i sentrum. 6921451[/snapback] Dette er bare en latterlig måte å gjøre det på. Skulle sagt de personene/purken en del sannhetens ord hadde jeg vært der... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Til sammenligning koster det to skarve høvdinger å innføre én joint i dette landet. I straffeutmålelse er det altså like galt å drikke litt øl på gata som å smugle stoff. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Til sammenligning koster det to skarve høvdinger å innføre én joint i dette landet. I straffeutmålelse er det altså like galt å drikke litt øl på gata som å smugle stoff. 6929873[/snapback] Merkelige regler.... burde få en opprensking i lovverket. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 3000 spenn for å ta seg en slurk med øl i byen, der alle er fulle uansett... Ser ikke helt poenget jeg... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I danmark er det lov, glassknusing og fall er jo noe en vil unngå. synes det kunne vært et område i hver by hvor en kunne drikke med anviste bossdunker, toaletter, figth club, senger. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Det morsomste er jo å drikke munkholm eller clausthaler på åpen gate en lørdags kveld. Når politiet ser noen drikke av en ølflaske er de ganske sikre på at de har en god sak og går gjerne hardt ut med en bråkjekk kommentar. Ansiktsuttrykket deres når det går opp for dem at de ikke har noe som helst de skulle ha sagt er priceless. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 Arg, der kom forelgget i posten. 2000 Forbanna pirater! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Kamerat av meg drakk en Tuborg på Shell. Han var full, men han la seg flat. Han ble vist notert ned, men han fikk ikke noe bot. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Det morsomste er jo å drikke munkholm eller clausthaler på åpen gate en lørdags kveld. Når politiet ser noen drikke av en ølflaske er de ganske sikre på at de har en god sak og går gjerne hardt ut med en bråkjekk kommentar. Ansiktsuttrykket deres når det går opp for dem at de ikke har noe som helst de skulle ha sagt er priceless. 6982254[/snapback] Haha, må prøves Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Denne er faktisk ganske morsom og enda bedre om man er i militæret og gjør det på f.eks. oppstillingsplass med befal til stede. Lenke til kommentar
............... Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 gjelder dette egentlig overalt hvor du er? bare utenfor hjemmet ditt? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 gjelder dette egentlig overalt hvor du er? bare utenfor hjemmet ditt? 7007441[/snapback] Utenfor hjemme ditt, f.eks en hage er privat område. Offentlig; Drikk utenfor en butikk, eller en eller annen offentlig anstalt, eller kommunal hage, og du kan få bot. Ble stoppa av purken en gang, hyggelig fyr, snakket med han i rundt 10min før han gikk videre, ikke fikk jeg bot heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå