834HF42F242 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg leier en server som kjører på Windows 2003. Der har jeg et nettsted som er koblet opp mot en MSSQL-database. Serveren skal legges ned om kort tid, så jeg må flytte hele nettstedet til en ny server. Da tenkte jeg å først testkjøre flytting av databasen, ved å sette opp en server her hjemme. Jeg har Microsoft SQL Server 2005 installert og IIS aktivert. IIS-biten har jeg roen på, men det er verre med MSSQL. Gjennom Microsoft MSSQL Server Management Studio får jeg koblet på SQL-serveren til hosten min. Der har jeg full tilgang til databasen. Men, jeg får kun ta en backup som lagres lokalt på den serveren, og ikke laste ned til min egen. Det er mulig å eksportere dataene til en annen database. Og det er her mitt sotre spørsmål kommer inn. Hvordan i huleste får jeg aktivert/opprettet "Database Engine"/"MSSQL Server" slik at jeg kan lage en database på min egen maskin? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Jøss, jeg hadde visst bare installert tools, og ikke servers. Flaut... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du "detacher" databasen, tar med deg databasefila, og attacher denne på den nye serveren. "easy as... " ettellerannet... Lenke til kommentar
roac Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Du "detacher" databasen, tar med deg databasefila, og attacher denne på den nye serveren. "easy as... " ettellerannet... 6942173[/snapback] Fult så enkelt er det ikke. Du får ikke med deg logins, du får ikke med deg evt egendefinerte messages som er opprettet, så det er nok litt for enkelt å si "bare detach/attach". Det skal forøvrig nevnes at man har noe som heter Database Copy Wizard som er et hendig verktøy for å flytte/kopiere databaser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå