Gå til innhold

Lapp i posten eller Sporingsnummer

Når henter du pakken din?  

154 stemmer

1. 1. Når henter du pakken din?

• Henter før lappen?
      99
    • Henter når lappen kommer?
      15
    • Begge deler?
      40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva slags tjenester som er I Norge om dagen siden det er en god stund siden jeg benyttet meg av dem, men her i Sverige får jeg en sms så fort pakken scannes inn på postkontoret. Får oppgitt en firesifret kode som jeg skal oppgi i skranken og vise legitimasjon, så får jeg pakken.

Lenke til kommentar
I Norge får man et kjempelangt nummer, dette får man på mail, papir eller på sms fra enten nettbutikken eller posten.

Jeg ville tro det varierer ut i fra avtalen nettbutikken har med posten, noen som vet noe mer om dette?

6923063[/snapback]

Hos Komplett f.eks. (og mange andre) velger man om man ønsker varsling med SMS eller e-post. Tydeligvis tilbyr posten begge deler. Dette er jo et glimrende system, da man slipper å dra hjem for å hente lappen før henting. Forøvrig sendes hentelapp alltid ut selvom det har vært varslet på annen måte.

Lenke til kommentar

Hjemme i Bergen henter jeg alltid med sporingsnummer fra nett, siden hentelappen kommer i postkassen min dagen etter pakken har ankommet postkontoret, og jeg alltid er utålmodig når det gjelder pakker.

Her i trondheim blir det som oftest til at jeg henter med hentelapp, siden den pleier å komme i postkassen min samme dag som pakken ankommer postkontoret.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Må man ha den lappen som kommer i posten for å få utlevert tingene eller kan man bruke et annet nummer som man får fra nettbutikken.

Har ikke helt skjønt dette :hmm:

8121578[/snapback]

Sporingsnummeret du får fra nettbutikken er det samme som står på lappen fra posten. For å hente uten lappen fra posten må du oppgi dette nummeret (så de vet hvilken pakke det er) og vise legitimasjon, selv om de fortsatt slurver en del med sistenevnte.

Lenke til kommentar

Hvis jeg er vedlig utolmodig, så skriver jeg ned sporingsnummeret og stikker i posten og ber de hente frem pakken.

Forrige gang gjorde jeg det, og av en eller merkelig grunn, fikk min mor sms om at pakken var komt (dagen etterpå) og jeg kunne neste dag hente sporingslappen.

Typisk posten! :roll:

Lenke til kommentar

Skulle hente noe greier med sporingsnummer som var sendt til skolen, men i mitt navn. Kom frem på posten og de kunne ikke finne pakken min. Etter litt leting blandt signerte pakkelapper så hadde faktisk en vaktmester på skolen vært og hentet pakken min. Da rakk faktisk skolen å få lappen samtidig som jeg fikk sms, men han kom seg bortover et par minutter før meg. Men sært at posten ikke hadde registrert den som utlevert. Jeg ventet vel 30min + kø for å få vite at pakken min var hentet :mad:

Lenke til kommentar
Forrige gang gjorde jeg det, og av en eller merkelig grunn, fikk min mor sms om at pakken var komt (dagen etterpå) og jeg kunne neste dag hente sporingslappen.

Typisk posten!  :roll:

8126445[/snapback]

Det er ikke merkelig i det hele tatt. Det som har skjedd, er at du en eller annen gang har oppgitt mobilnummeret til mora di til nettbutikken du handlet hos, slik at det ligger i kunderegisteret der. Utsending av SMS som varsel på pakker er helautomatisert, Posten slår ikke opp i telefonkatalogen, om det er det du tror. De sender varsel til det nummeret de får beskjed i datafila fra Komplett (eller hvem det nå er du har handlet hos) om å sende varsel til. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
I Norge får man et kjempelangt nummer, dette får man på mail, papir eller på sms fra enten nettbutikken eller posten.

Jeg ville tro det varierer ut i fra avtalen nettbutikken har med posten, noen som vet noe mer om dette?

6923063[/snapback]

Hos Komplett f.eks. (og mange andre) velger man om man ønsker varsling med SMS eller e-post. Tydeligvis tilbyr posten begge deler. Dette er jo et glimrende system, da man slipper å dra hjem for å hente lappen før henting. Forøvrig sendes hentelapp alltid ut selvom det har vært varslet på annen måte.

6923403[/snapback]

Problemet med SMS er at de venter flere timer med å sende den ut etter at pakken har kommet, hele systemet har for mye lag, ofte er oppdateringen på nett forsinket med noen timer også.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...