Gå til innhold

KA7-100+700Mhz

josteinaj

Anbefalte innlegg

Skjermen min slår seg av bare noen sekunder etter at jeg har slått på maskinen, og noen ganger slår ikke skjermen seg på i det hele tatt. Jeg har byttet rundt på delene i maskinen og jeg har kommet fram til at det må være noe galt med hovedkortet, eller kanskje prosessoren. Jeg har et Abit KA7-100 hovedkort med en 700Mhz Athlon prosessor. Noen som har hatt et lignende problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-13 17:40, noosphere skrev:

Er ikke noe å bry seg om. det er en bug som faktisk finnes i mange av de andre kortene som abit lager. vet ikke årsaken men det er kjent at de finnes.

det fikses ikke uansett om du oppdaterer biosen

men jeg MÅ bry meg om det. Jeg har tenkt å sende hk+cpu til rep. hos komplett i morgen hvis ingen her har noen gode tips. Jeg får jo ikke starta maskinen!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 17:40, noosphere skrev:

Er ikke noe å bry seg om. det er en bug som faktisk finnes i mange av de andre kortene som abit lager. vet ikke årsaken men det er kjent at de finnes.

det fikses ikke uansett om du oppdaterer biosen

Hvor i alle dager har du fått dette fra?!?!?? Kunne du slenge opp en link?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-13 17:29, Pion skrev:

Skjermen min slår seg av bare noen sekunder etter at jeg har slått på maskinen, og noen ganger slår ikke skjermen seg på i det hele tatt. Jeg har byttet rundt på delene i maskinen og jeg har kommet fram til at det må være noe galt med hovedkortet, eller kanskje prosessoren. Jeg har et Abit KA7-100 hovedkort med en 700Mhz Athlon prosessor. Noen som har hatt et lignende problem?

Jeg får lignende problemer når jeg overklokker for mye.

Har du prøvd å "clear CMOS"? Det kan hende det hjelper.

Lenke til kommentar

Var det 3 bip i starten?

Har akkurat det samme problemet selv.

Samme hk og prosssesor som deg.

hvordan skjermkort har du?

Det er en bug på geforce kort som gjør det, tror det bare forekommer på asus og abit sine hovedkort.

Nytter ikke med ny psu eller bios update.

Prøv og skru maskinen av og på mange ganger så starter den til slutt. Bruk av knappen på psuen.

Det virker.

Lenke til kommentar

Husker ikke linken til dette. men jeg har for sikkert sett at det står dette. jeg har samme kortet selv med en 750 prosessor. det rare med det er at det ser ut til at det slår inn når hovedkortet er kaldt. når romtempen min er kald slår det inn. når det er rimelig temperert eller varmt. går det bare bra.

sier det igjen. har sett det men husker ikke linken. Det er mange folk som har hatt problemer med det.

har ikke sett noen måte å fikse dette da jeg tror det er en hardware feil.

send mail til abit om så. de vet det sikkert

og som space shoot sier så hjelper det å restarte mange ganger. prøv å ta ut strømkontakten en gang.

har forresten geforce 2 kort. det er mulig det kan være kombinasjonen som gjør noe.

[ Denne Melding var redigert av: noosphere på 2001-12-13 21:17 ]

Lenke til kommentar

Q. I have an Abit KA7 or ASUS P3V4X and sometimes when I switch my computer on the video card is not detected. How can I fix it?

If you have a Abit KA7, you will have to return your motherboard to Abit for modification. There is a compatibility problem between this motherboard and certain manufacturer's GeForce2 cards. It will not cost you anything in labour and component charges but you will have to pay for P&P to and from Abit. Contact Abit for more information.

Other solutions

However, if you don't wish to return your motherboard to ABIT, then it has been reported by several users that if you user a surge protector with your computer, and always leave this on, the problem is solved! This is perhaps a more convenient solution for many users and buying a surge protector is no bad thing anyway...

Furthermore, it has been reported by some users (and even by ABIT) that some power supplies seem to prevent this problem from happening. Some users have reported to me that the following power supplies work with the GeForce2 on there systems:

SPI FSP300-60BN and SPI FSP300-60GT

PC Power&Cooling 275W silencer PSU

PC Power & Cooling Turbo Cool 300ATX.

Morex M880 case with 300 watts power supply (MX-450 ATX-300C)

If other users are successfully using these power supplies, or other supplies, with a GeForce2 card and a KA7 manufactured prior to July 2000,

Having said all that, people experiencing lock-ups with the GeForce card and the ABIT KA7 are first advised to try increasing the I/O voltage in the BIOS from 3.3V to 3.5V. This has been found to solve many such problems and will not damage the card (although it may run slightly hotter).

dette var alt jeg fant etter litt leting. håper det kan hjelpe. som sagt det finnes på flere av abit kortene. tror det var kt7 eller noe sånt. ikke sikker

Lenke til kommentar

oki. skal prøve litt mer ved å dra ut strømledningen bak mellom hver gang... men jeg tror dere misforstår problemet mitt. Jeg har alltid hatt problemet med at den ikke alltid vil starte når den er kald. Men for en måned siden når jeg fikk ADSL så lar jeg jo maskinen stå på 24/7, og jeg har derfor ikke hatt noe mer problemer med kald-start problemet. (hvis jeg sender kortet inn til rep. ber jeg naturligvis komplett om å fikse dette også) Mitt problem er at maskinen slår seg på, finner skjermkortet, ser ut til å virke helt normalt, men etter noen sekunder slår den seg av... uansett om jeg går inn i BIOS'en eller lar den kjøre videre.

Quote:

On 2001-12-13 21:03, bludern skrev:

du bør også se om du finner noen av kondisene og/eller transistorene om den har lekket (se bak der prosessoren sitter). Dette er et problem med de første ka7 kortene som kom på markedet.

jeg skal se etter om det har lekket. Er det fuktig eller noe da, hvis det lekker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...