Admiral-K Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har en Viewell 32" LCD tv som jeg før oppgradering fikk i HD format (1360x768). Etter at jeg kjøpte HK, CPU og ram lastet jeg ned den nyeste driveren til mitt POV 7800GT kort, 91.47. Av en eller annen grunn er det ikke mulig å få høyere oppløsning enn 1024x768. Jeg har også oppdaget at når jeg viser system informasjon i nVidia Control Panel om operativsystem står det at jeg har Microsoft Windows XP Proffesional Service Pack 2 (Build 2600), mens det i Control Panel/System står Microsoft Windows XP Media Center Edition 2002 Service Pack 2. Jeg har prøvd driverne både for Media Center og XP, men kommer ingen vei. Kan noen svare meg på hva jeg gjør galt og hvorfor inhentingen av systeminformasjon fra Windows og nVidia viser 2 forskjellige operativsystem? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvilken kabel har du brukt for å koble til TV'en? Dersom du bruker s-video kabel får du ikke høyere oppløsning enn 1024x768, men viss du derimot bruker d-sub eller DVI kabel skal det være mulig å kjøre høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Hvilken kabel har du brukt for å koble til TV'en? Dersom du bruker s-video kabel får du ikke høyere oppløsning enn 1024x768, men viss du derimot bruker d-sub eller DVI kabel skal det være mulig å kjøre høyere oppløsninger. 6919960[/snapback] Jeg kjører DVI. Det som irriterer er at jeg fikk det til før jeg oppgraderte. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 for alle andre enn microsoft er windows mce det samme som windows xp pro sp2. derfor får du den meldinga. Når det gjelder oppløsninga, siden du ikke har fått oppløsninga etter at du reinstallerte, foreslår jeg klisjeaktig nok windows update. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 multires eller powerstrip gir deg tilgang til "skjulte" skjermopploesninger Lenke til kommentar
abjork Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hvilken kabel har du brukt for å koble til TV'en? Dersom du bruker s-video kabel får du ikke høyere oppløsning enn 1024x768, men viss du derimot bruker d-sub eller DVI kabel skal det være mulig å kjøre høyere oppløsninger. 6919960[/snapback] Jeg kjører DVI. Det som irriterer er at jeg fikk det til før jeg oppgraderte. 6920565[/snapback] Har dessverre ikke lcd eller plasma-tv selv, men mener å huske å ha lest at det er ikke alle tv-er som takler pc over dvi. Det er vel slik at DVI-inngangen er tilpasset annet bruk. Den eneste løsninga for disse tvene er å kjøre standard skjermkabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå