Loled Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hei Jeg har et problem med dataen min, det virker som at det er hardisken som er ødelagt. Jeg har en Samsung 80GB. Er dette en garanti sak, siden jeg kjøpte den i mai i år. Er det bare å drite i den hardisken å bare kjøpe ny`? Se på bildene.... Ting jeg har sjekket: * Resetta hovedkortet "Flytte jumper" * Sjiftet IDE kabel * Sjekket at det er nokk strømm Versåsnill å hjelp meg! Når jeg prøvde å formatere så gikk ikke det for det sto at dataen ikke fant noe harddisk. PS! Sorry for skrive feil Endret 22. september 2006 av Loled Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 mulig å få vite hvordan du har koblet det? Ta bilde av pcn innvendig så man kan se hvordan det er koblet. Og gjerne et bilde som viser hvor jumperen på HDD står. (eller bare være sikker på at den står i master) Vanskelig å hjelpe noe fra min side uten akkurat denne informasjonen. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Ok... her har du noen bilder... Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvordan er ide kabelen koblet til ..er den midterste koblet til hovedkortet ? Hvis det er tillfellet så prøv å koble den til på en annen måte ..som f.eks den ene enden i hovedkortet og den ytterste koblingen i andre enden i harddisken. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hjalp ikke mye det bilde der, for jeg kunne ikke se hvor IDE kabelen gikk videre fra HDD'n og til hovekortet, og om den står i primary eller secondary port på hovedkort, men trenger ikke bilder bare du vet hvor den er kobla i. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kanskje du bør ha harddisk og DVD på samme kabel? Lenke til kommentar
Loled Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 (endret) ok skal prøve å lage noen nye bilder Endret 23. september 2006 av Loled Lenke til kommentar
Loled Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Kanskje du bør ha harddisk og DVD på samme kabel? 6920044[/snapback] Ok jeg kan prøve det men, må jeg flytte jumperen på hardisken? Takk for alle svar! Jeg glemte å si det at jeg for noen dager siden skulle opne sideplaten på kabinette imens dataen sto på"litt dumt" så kom jeg til å skumpe borti ledningene til hardisken så hørte jeg bare noen rare lyder fra hardisken også frøs pcen Lenke til kommentar
Loled Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ingen som kan hjelpe meg? 6923366[/snapback] eh..ok kansje hvis du forstørrer avaterbildet.. :!: Fra spøk til revolver.. Skal prøve,men trenger mere info om din maskinvare..Hovedkort etc.. Er det en sata disk du har? Er det noe mere beskrivelse av hva som lyser av led utvendig,innvendig.. Hvor akkurat stopper pc opp. Meget viktig!!--Eksakt hva står det på eventuelle feilmeldinger.. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Efikkan takk for hjelpen, det hjalp å ha både HDD og DVD på samme IDE kabel :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå