monirha Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Trenger en lys bakgrunnsfarge.. jeg klarer ikke finne en.. Tenkte på en lys brun/beige, men blir det for kjedelig? Ellers går fargen i hvit, grå og svart. Hadde hvit bakgrunn, men synst det vart for kjedelig.. Noen forslag? med fargekode? Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Trenger en lys bakgrunnsfarge.. jeg klarer ikke finne en..Tenkte på en lys brun/beige, men blir det for kjedelig? Ellers går fargen i hvit, grå og svart. Hadde hvit bakgrunn, men synst det vart for kjedelig.. Noen forslag? med fargekode? 6919824[/snapback] 33CCFF, 33FFCC, F5B800, 00ECFF, 66FFFF, FFFF66, Det blir vanskelig å få fjorten ord, men svipp Ferdig Systemet fungerer sånn at hver farge er delt opp i 3 deler. Rød, Grønn og Blå del. RGB. Hver del har to hexadecimale siffer, det vil si tall i 16-tallssystemet. Så om du har 1F for eksempel, så har du 15 i minste del av tallet (enerposisjon) og 16 i tierposisjon. tilsammen blir det 16+15=31. 32 blir skrevet 20 hexadecimalt, altså to sekstener. Så hver farge kan bli max FF, dvs 16*15+15=255, og min 00=0. 256 kombinasjoner for hver farge, og 3 farger == 16 millioner + farger. FFFFFF er hvitt, fullt av hver farge. Hvet symmetriske tall (f.eks. 060606, A4A4A4, altså tre like par) er i gråskala. Hvis det er mer rødt enn de andre fargene blir det rødt osv. Helt rødt er FF0000, grønt er 00FF00, blått er 0000FF. Gult blir da Rødt og grønt på en gang, FFFF00, cyan er 00FFFF og magenta er FF00FF, trykkerifargene (som du lærte med vannfarger på barneskolen. Disse virker motsatt av lysfargene.) Sjekk fargesiden for å leke deg frem Endret 22. september 2006 av Mar1us Lenke til kommentar
monirha Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Trenger en lys bakgrunnsfarge.. jeg klarer ikke finne en..Tenkte på en lys brun/beige, men blir det for kjedelig? Ellers går fargen i hvit, grå og svart. Hadde hvit bakgrunn, men synst det vart for kjedelig.. Noen forslag? med fargekode? 6919824[/snapback] 33CCFF, 33FFCC, F5B800, 00ECFF, 66FFFF, FFFF66, Det blir vanskelig å få fjorten ord, men svipp Ferdig Systemet fungerer sånn at hver farge er delt opp i 3 deler. Rød, Grønn og Blå del. RGB. Hver del har to hexadecimale siffer, det vil si tall i 16-tallssystemet. Så om du har 1F for eksempel, så har du 15 i minste del av tallet (enerposisjon) og 16 i tierposisjon. tilsammen blir det 16+15=31. 32 blir skrevet 20 hexadecimalt, altså to sekstener. Så hver farge kan bli max FF, dvs 16*15+15=255, og min 00=0. 256 kombinasjoner for hver farge, og 3 farger == 16 millioner + farger. FFFFFF er hvitt, fullt av hver farge. Hvet symmetriske tall (f.eks. 060606, A4A4A4, altså tre like par) er i gråskala. Hvis det er mer rødt enn de andre fargene blir det rødt osv. Helt rødt er FF0000, grønt er 00FF00, blått er 0000FF. Gult blir da Rødt og grønt på en gang, FFFF00, cyan er 00FFFF og magenta er FF00FF, trykkerifargene (som du lærte med vannfarger på barneskolen. Disse virker motsatt av lysfargene.) Sjekk fargesiden for å leke deg frem 6919894[/snapback] ja det vet jeg.. men viste det ikke så bra takk for fargekart og forslag:) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Min stemme går til #ebdfad Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Min stemme går til #ebdfad Blir nødt til å legge inn veto og si #ECE9DB. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hvilken sterk farge går igjen i resten av designet? Jeg bruker ofte å ha en lys utgave av den som bakgrunn. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Prøv deg frem på http://www.colorschemer.com/online.html Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 @Berg: Han skulle ha noe litt lys brun/beige-aktig, den fargen er for gråaktig Trådstarter: Prøv deg frem på http://www.colorschemer.com/online.html forresten. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hah, som om jeg var mye seriøs da, at du kan insinuere noe sånt! Anyways, fargen er jo beige nok den, det er standardtheme-fargen i FF, som jeg kjapt plukka opp med pipette-extensionen min. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 23. september 2006 Forfatter Del Skrevet 23. september 2006 Fargen til Berg var fin den, den er vel det nærmeste fargen jeg likte best:) Beige var bare en farge jeg hadde tenkt på.. trenger ikke være det! Det jeg brukte før var hvit bakgrunn, og en stor banner over med svart,grått og hvitt og skrift som var den limegrønne fargen. Husker ikke koden på den, men den sterke grønnfargen. Grønnfargen går igjen flere plasser, f.eks når du tar musepekeren over linker osv.. Takk for forslag:) Er mange farger som er veldig fine når du ser dem i en liten rute, men nr du farger en hel bakgrunn blir de ikke så fine alikavel.. Jeg er forresten en hun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå