monirha Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 hm.. denna var vanskelig å forklare med få ord i overskrifta.. jeg prøver her. lage en hjemmeside som har en fast bakgrunn (f.eks. et bilde..) og når du scroller nedover på siden står bilde stille, men sida går nedover.. Noen som skjønner hva jeg mener?? Hvordan gjør jeg dette?? Noen koder? Jeg bruker adobe golive6 (veldig ny med det programmet og selvlært) og kan ikke så mye. Men må jeg lage en ny side og kun ha bilde på? Eller skriver jeg inn noen koder? Jeg synst det er så kult, men uansett hvordan jeg vrir på hodet, skjønner jeg ikke hvordan jeg gjør det. Veldig takknæmlig om noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
rønning Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 background: url() fixed; Lenke til kommentar
monirha Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 background: url() fixed; 6919737[/snapback] hm..ja..okay.. url()?? Trenger litt mer hjelp enn det. Men takk, prøver meg frem med den:) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 koden det henvises til er en css-kode. Kan du ikke css fra før, vil jeg sterk anbefale deg å titte på det! Alt blir mye enklere og mer oversiktlig med css (det er iallefall min mening). poenget er at du har en div/classe, hvor du legger til et bakgrunnsbilde. URL'en til bilde skal skrives inn inni parantesene. "Fixed" gjør at bildet ikke scroller. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 koden det henvises til er en css-kode. Kan du ikke css fra før, vil jeg sterk anbefale deg å titte på det! Alt blir mye enklere og mer oversiktlig med css (det er iallefall min mening). poenget er at du har en div/classe, hvor du legger til et bakgrunnsbilde. URL'en til bilde skal skrives inn inni parantesene. "Fixed" gjør at bildet ikke scroller. 6919926[/snapback] NÅ henger jeg med Bruker litt css.. eller det vil si jeg prøver meg frem. Kan det abolutt ikke. Men vet hvor jeg skal legge koden. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå