ExcaliBuR Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Ja, slik som topic sier, så har jeg leita en del på nettet og har ikke klart å fiske opp S754 Athlon64 CPU'er som er "raskere" enn min hittil. Kjøpe brukt er uaktuelt. Snakker ikke om Sempron! Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Får neppe tak i ein slik som er ny sidan dei er ute av produksjon. Endret 22. september 2006 av Elensar Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Sjekk på Ebay.Har kjøpt endel hardware der i det siste,både nytt og brukt.Seriøse saker Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Den raskeste Athlon64 som finnes med sokkel 754 er Athlon64 3700+ som går på 2,4GHz og har 1MiB L2 cache. Det er bare 0,2GHz mer enn den du har nå og gir i beste fall 9% ytelseøkning. Jeg vet ikke om det er mulig å få tak i de utenom brukt men hvis de gjør det så må du regne med at det er eldgammel lagervare med priser deretter. Jeg vil tippe sansynligvis rundt 3000kr. Selv om du skulle få tak i en slik bruk til en tusenlapp mener jeg det ikke er verd pengene. 9% er neppe noe du vil merke uansett. Jeg vil komme med anbefalingen å oppgradere merkbart når du først skal oppgradere og da tenker jeg på en X2-prosessor med sokkel AM2 eller gå over til intel og kjøpe Core 2 Duo. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Det var det jeg var redd for, hehe... Da får jeg kanskje fiske litt på ebay o.l for å titte =) Takker for svar! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) ja sjekk bruktmarkeded eller ebay osv Endret 23. september 2006 av wiak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har også socket 754 på min PC. Dette har ført til at jeg snart må oppgradere, da det er lite lurt å oppgradere et system basert på en socket 754-CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå