Gå til innhold

Tromsø, kryss og regler i byen

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

De fra Tromsø kan nok forstå det jeg har skrevet litt bedre kanskje, orker ikke lage noen tegning nå, så håper noen kan svare på det :D

Skal ha oppkjøring snart, og lurte på noe som har plaget meg ei stund siden jeg har kjørt...

Vi har 2-3 kryss i sentrum som er spesielle, og der alle holder til venstre for å kjøre rett fram, fordi det pleide å være skilt over veien før i tidene, pluss at veien rett fram i krysset er litt knokete, så man må svinge litt til venstre hvis man skal holde høyre og kjøre rett fram.

Det er helt rett å holde til høyre i veien for å kjøre rett fram i de 2-3 kryssene, men det er ingen som gjør det av de som bor i Tromsø, for det meste turister.

Det som jeg lurer på, det er ingen merkning på hvor man skal plassere seg, så hva vil sensor si om man tar venstre fil for å kjøre rett fram i en av de kryssene(kryssene er ganske sentralt i sentrum, så man vil komme over dem uansett hvor man skal), tenker da på om sensor ikke er kjent med dette eller lignende.

Vil se ganske tåpelig ut om sensor ikke tror på at man "skal" holde til venstre slik at man ikke trenger å svinge til venstre i ei lita stund for å kunne kjøre fram hvis man holder høyre felt. Pent å styke på det :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det er positivt å snakke med sensor om de valga du gjør... Gjør du en feil, er det bedre å si ifra til sensor at du har gjort en feil og sier hva du burde gjort. Da har du snudd en minus-anmerkning til pluss (mest sansynlig)

Kan du begrunne filvalget ditt kan du si at du valgte venstre fil fordi... eller høyre felt fordi...

Det kan være med på å "redde" deg...

;)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe problem. Som Tobinor sier ovenfor her, snakk med sensor og si hvorfor du gjør de valgene. De kryssene du snakker om må man nesten kjøre på lokal kjennskap og det er mye mer trafikkvennlig å holde venstre fil i disse kryssene. Min sensor var iallefall klar over dette(selv om jeg ikke kjørte disse kryssene), og jeg vil tro at de andre sensorene også er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...