Gå til innhold

Flashing av bios????

TCK

Anbefalte innlegg

Har hørt ein del om folk som flasher bios. Hva er dette?? Har hørt at det kan ødelegge HELE HK FULLSTENDIG. stemmer dette? Nå har eg ein xp 1700+ sant. På PS Data sine sider sto det at hk'et mitt ikke tålte mere enn xp 1800+. Vis eg flasher bios, kan eg sette inn ein xp 2200+ da f.eks??

Tar imot alle svar....

foot-txt2.JPG

[ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-10-31 15:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flashing av BIOS er å laste inn oppdatert programvare i den chip'en som lagrer alle oppstartsrutinene før OS begynner å laste fra harddisk. Alt som skjer på skjermen før bilde av OS er eksempel på dette (gjennkjenning av CPU, opptelling av minne, hvilke enheter osv).

Det KAN skjære seg under flashing av BIOS, men det skjer som regel bare ved strømbrudd akkurat når flashingen pågår. Hovedkortet ødelegges ikke, men brikken må nappes ut, stappes i et tilsvarende kort og flashes på nytt (brikken må puttes inn etter at dette kortet er "fyrt" opp).

Det er godt mulig at du kan slenge inn en større CPU enn kortet ditt er oppgitt å takle ved flashing av BIOS. Dette finner du ut på hjemmesiden til hovedkortleverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...