Stigern2k Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei, Jeg har vært uheldig og fått røska med en 7-8 elektroniske artikler i et lynnedslag. Inklusiv laptopen min. Problemet er at jeg ikke finner noen laptop som matcher ca de samme kriteriene. Laptopen kosta 27.000 når den var helt ny for fire år siden med følgende specs: Pentium 4 mobile 2,0 ghz cpu 512mb pc2700 ram 2,6kg 40gb hd geforce 2go 15" SXGA+ (1400x1050) Klarer å finne ACER bærbare som ligger på rundt 6-7000 Kr som er innenfor nesten alle specs utenom litt lavere klokkehastighet på CPU, 20gb større HD, og lavere oppløsning på skjerm, men ALLE er over 3kg Søker jeg på laptoper rundt 2,5kg havner prisen plutselig på 13000kr.. Jeg mener at vekten er noe av det viktigste for meg. Jeg har brukt laptopen mye i jobbsammenheng og privat. Den fungerte like godt for meg i dag som den gang jeg kjøpte den. Jeg betalte for å få en kompakt og letthåndterlig laptop den gangen jeg kjøpte den, men hvordan går forsikringsselskapet frem for å finne en tilsvarende laptop ?? Det er jo umulig å finne noe som stemmer helt overens. Vurderer å kreve 13000kr's laptopen pga vekten, men frykter at forsikringsselskapet kun vil gå etter HW specs. Klart, jeg skal nok klare å argumentere for forskjellene hvis de prøver seg, men hvis det er noen som har erfaringer her så ville jeg føle meg mer forberedt.. Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 prisguiden til hardware.no er finfin. linken er til et søk hvor eneste kriteriet er maks 2.5kg. den øverste er like bra/bedre enn den gamle PC'en din, med untak av oppløsningen på skjermen. ta en kikk på noen av de PC'ene i linken og se hvilken du liker... eller så kan du jo prøve å få tilbake pengene som du faktisk betalte for den går kanskje ikke med tanke på hvor gammel den er, men er verdt et forsøk. vet om folk som har fått erstattet nypris på to år gamle PC'er hvertfall. da får de jo en MYE bedre PC til den prisen i dag. kommer sikkert ikke til å funke, men verdt et forsøk hvis du kan få 20000 mer Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) pcen er verdt 20% mindre hvert år etter første året hos et av de store forsikringsselskapene i allefall. I tillegg kommer det 3000,- i egenandel dersom verditapet ikke overskrider denne summen, da betales ikke egenandel. jeg hadde en lettvekts 14" som gikk med i et lynnedslag, fikk erstatning som var i tråd med prisen på dagens oppfølger av den brente pcen. ementor var ansvarlig for denne vurderingen. Har nå kjøpt overspenningsvern... Endret 23. september 2006 av mandela Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) pcen er verdt 20% mindre hvert år etter første året hos et av de store forsikringsselskapene i allefall. I tillegg kommer det 3000,- i egenandel dersom verditapet ikke overskrider denne summen, da betales ikke egenandel. jeg hadde en lettvekts 14" som gikk med i et lynnedslag, fikk erstatning som var i tråd med prisen på dagens oppfølger av den brente pcen. ementor var ansvarlig for denne vurderingen. Har nå kjøpt overspenningsvern. 6920698[/snapback] 20%? Da har tidene forandret seg siden jeg jobbet med forsikring i perioden 1995-99 for da ble elektronisk utstyr nedskrevet med 10% for hvert år... Jeg har ikke blodlest mine forsikringsvilkår pr dags dato må jeg tilstå men du har mulig rett. Endret 23. september 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
coban Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 10% avskrivning første året, så 40% hvert år. Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 prisguiden til hardware.no er finfin. linken er til et søk hvor eneste kriteriet er maks 2.5kg. den øverste er like bra/bedre enn den gamle PC'en din, med untak av oppløsningen på skjermen. ta en kikk på noen av de PC'ene i linken og se hvilken du liker... eller så kan du jo prøve å få tilbake pengene som du faktisk betalte for den går kanskje ikke med tanke på hvor gammel den er, men er verdt et forsøk. vet om folk som har fått erstattet nypris på to år gamle PC'er hvertfall. da får de jo en MYE bedre PC til den prisen i dag. kommer sikkert ikke til å funke, men verdt et forsøk hvis du kan få 20000 mer 6919746[/snapback] Den øverste der er en med Celeron M prosessor. Den nærmeste maskinen i forhold til matchende spesifikasjoner jeg finner er en toshiba. Vil tro at de krever at jeg velger en laptop av samme merke.. Men hva vet jeg ? Lenke til kommentar
Stigern2k Skrevet 24. september 2006 Forfatter Del Skrevet 24. september 2006 Fant forresten ut litt rundt aldersfradrag i mitt forsikringsselskap: Databehandlingsutstyr og sykkel: Erstatningsgrunnlaget er gjenanskaffelsespris med 10% aldersfradrag pr. år fra og med det 3. år tingen ble tatt i bruk som ny, maksimalt fradrag 80%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå