Emmanuel Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg har en LG 8163B DVD-brenner. For et par dager siden sluttet den å virke, men maskinen finner den likevel. Jeg har testet med en annen DVD-spiller også, med samme resultat. Jeg har installert og avinstallert et par programmer, ellers er det ikke gjort noen forandringer med maskinen. Slik det virker for meg er det ikke noe galt med spilleren, men jeg skjønner ikke hva ellers det kan være. Feilmeldingen jeg får går på at maskinen "kan ikke laste enhetsdriveren", og dette skjer med begge spillerne jeg har prøvd. Har jeg slettet en fil jeg ikke skulle slettet, eller kan det være noe annet? Har noen hatt erfaringer med feil som dette, evt råd om hva jeg kan gjøre for å finne ut av det? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Er det den feilmeldingen? Kode 42 Windows kan ikke laste enhetsdriveren for denne maskinvaren fordi en lik enhet allerede kjører på systemet. (Kode 42) Anbefalt løsning En lik enhet ble oppdaget. Denne feilen oppstår når en bussdriver ved en feil oppretter to underordnede elementer med samme navn (bussdriverfeil), eller når en enhet med et serienummer oppdages på en ny plassering før den fjernes fra den gamle plasseringen. Start datamaskinen på nytt. I kategorien for generelle egenskaper for enheten klikker du Feilsøking for å starte veiviseren for feilsøking. http://support.microsoft.com/kb/310123/no Endret 22. september 2006 av Sunni Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Hvis det over ikke hjelper, så se om dette er nyttig. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Emmanuel Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Hvis det over ikke hjelper, så se om dette er nyttig. Hilsen, efikkan. 6919724[/snapback] Oi! Der var svaret ja Det har tydeligvis blitt lagt inn noe info i reg som ikke skulle vært der, som gjorde at systemet ikke greide å laste driveren (det var feilkode 39). Dette skjedde etter at jeg hadde slettet musicmatch som var med en logitech-mus jeg kjøpte. Tusen tusen takk, efikkan. Dette hadde jeg aldri i verden funnet ut av på egen hånd. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei! Hvis det over ikke hjelper, så se om dette er nyttig. Hilsen, efikkan. 6919724[/snapback] Oi! Der var svaret ja Det har tydeligvis blitt lagt inn noe info i reg som ikke skulle vært der, som gjorde at systemet ikke greide å laste driveren (det var feilkode 39). Dette skjedde etter at jeg hadde slettet musicmatch som var med en logitech-mus jeg kjøpte. Tusen tusen takk, efikkan. Dette hadde jeg aldri i verden funnet ut av på egen hånd. 6919880[/snapback] Jeg er like overrasket hver gang over hvor mange CD-/DVD-relatérte problem den saken retter opp. Jeg tror jeg får skrive det ut og ramme det inn på veggen. Det er forresten rart at Windows har ingen funksjon for å rette opp dette, siden det er så utbredt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå