Gå til innhold

AMD XP 2000+ Hjelp til flashing av bios

MaFiA

Anbefalte innlegg

Jeg har MSI k7t 266a pro-2 hovedkort, men jeg skal oppgradere til AMD xp 2000+ fra 1600+ men på esken står det at den ikke er lagd for mer en 1800+ regner med at det er fordi det var høyeste amd på markledet da.. men jeg har tenkt til og flashe bios.. og hvordan kan jeg klare det uten og komme inn i pcen, min amd xp 1600+ funker nemlig ikke lenger.

BTW må jeg har diskettstasjon for og flashe bios?

/MAFIA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger å flashe for at maskinen skal fungere. Det er ikke noen forskjell på XP1600 sammenlignet med XP2000 annet en multiplikatoren. Maskinen fungerer sannsynligvis bra uten å flashe.

Dersom du allerede har prøvd, og vet at hovedkortet ikke fungerer med XP2000 prosessor, så er det ingen annen enkel løsninger enn å sette inn en annen prosessor.

Dersom du ikke har diskettstasjon, kan du pakke ut biosfilen til c-disken, starte maskinen med en bootCD, og gå inn på harddisken og flashe bios.

Det absolutt enkleste er å flashe biosen fra windows. Har ikke MSI et "live update" program. Dersom maskinen din er stabil, så er det ikke noe farligere å bruke dette programmet enn å boote fra dos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...