Dinsdale Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har et ECS K7S5A kort. Har tenkt å bytte cpu til en AMD XP 2200+ Thoroughbred 1.8 ghz, til vifte har jeg tenkt på en Silent Twin fra Microplex. Spørsmålet er da om jeg skal gjøre dette selv for det ser jo enkelt ut selv om det er mer avansert enn å bytte skjermkort, hva er viktig å huske på? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ja, det klarer du fint selv. Ting du må huske på er: [*]Goop eller annet varmeledende materiale mellom cpu og kjøler [*]Ikke skru på maskinen uten å ha satt på kjøler riktig og koblet til strøm på viften [*]Husk å jorde deg selv før du tar på cpuen [*]Hvis du tar cpuen ut av sokkelen for å f.eks rengjøre den, sett den inn rett vei etterpå! [*]Ikke ødelegg noe :smile: Lenke til kommentar
TCK Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Vær extremt forsiktig når du setter på kjøleren. Vis ikke så kan du knuse prossesor kjernen. Men etter det eg har hørt så er Silent Twin veldig enkel og god å sette på så når du har Silent twin så skal nok det gå som ein drøm. Ellers så tror eg at han over meg nevnte det meste.. Og en ting til.. Aldri bruk makt nå du setter i cpu'en! Pass på at den står rett vei osv. Vis den ikke passer nedi uansett hva du prøver så er nok noe galt! Du må kanskje bruke litt makt på cpu kjøleren men ikke ta for hardt i !!!!!!!!!!! Mvh TCK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå