rvenes Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 pre betyr før, og post betyr etter... Da blir det før soving og etter soving. Dei har nok litt tid på å roe seg ned, og ei stund etter dei har våkna. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Post sleep er altså at de bare ligger og drar seg i senga? Evt spise frokost eller? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Da så jeg akkurat replay av oppskytningen i 1080i, og må bare si fytti grisen så digg det var. Var helt villt stilig å se det i HD, kontra streamen til NASA. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 http://www.lizard-tail.com/isana/lab/googl.../googlesat2.php Her kan dere følge med på hvor romfergen og iss er. 7475740[/snapback] Stilig, har aldri tenkt over hvor fort stasjonen faktisk glir rundt jorda. Det finnes ikke live tv fra stasjonen eller? Slik at vi kan gløtte ned på oss selv her vi sitter på jorden. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Link Wazu? 7478621[/snapback] Er nok desssverre en slik side man ikke skal snakke om her. og klippet er litt for stort til at jeg kan legge det ut på ftp e.l. (1,4GB). dessverre. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 kan du sende en personlig melding om hvor det var da? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Hint: space shuttle. De som ikke klarer å finne den nå må stå i skammekroken Det finnes en på 635 MB og en på 1,76 GB. Endret 11. desember 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Følg "Discovery" direkte http://www.nrk.no/ Edit: Her kan dere se posisjonen til Discovery og ISS på et kart http://www.lizard-tail.com/isana/lab/googl.../googlesat2.php Endret 11. desember 2006 av Gammelsko Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Utrolig bra utført RMP Sinnsykt mange bra bilder... Gleder meg virkelig til dockingen nå... Dette blir spennende. Blir morsomt i morra også når de skal utføre EVA#1 aka. space walk. Altså, de skal fly ute i rommet i bare romdrakter og utføre reprasjoner på ISS Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Blir morsomt i morra også når de skal utføre EVA#1 aka. space walk. Altså, de skal fly ute i rommet i bare romdrakter og utføre reprasjoner på ISS 7480337[/snapback] Det skal ikke repareres... Det skal bygges... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ja, sant Men finnes det no sted der alle disse kodenavnene på tingene som skal settes opp er forno? Hva er f.eks P4 TRUSS osv? Lenke til kommentar
Haldaug Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Wikipedia er din venn: http://en.wikipedia.org/wiki/ISS_assembly_sequence Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Noen som ville ha HD-klipp fra STS-116 oppskytningen? Linker til forskjellige oppløsninger her: STS-116 HDTV - 1080i STS-116 HDTV - 720p PS! Disse er offisielle fra NASA, ergo, de kan distribueres fritt... Edit: Jeg oppdaterer de postene jeg har for hver dag med bilder og tidslinjer etterhvert som jeg får de fra USA... Har nå lagt ut ett par bilder på dag 1 og dag 2. Dere bør derfor titte litt tilbake i denne tråden... Bilder fra dag 3 håper jeg å få litt senere idag... Endret 12. desember 2006 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Discovery - Dag 4 Etter en vellykket sammenkobling til den interasjonale romstasjonen ISS igår er det klart for første dag med EVA (spasertur i rommet). EVA1 som er idag går ut på å montere P5 delen av romstasjonen sin struktur til P4 delen (som var med Atlantis opp i september). P5 ble i går kveld plukket ut av lasterommet til romfergen av romfergen sin robotarm, og den ble gitt til romstasjonen sim robotarm. Dagens EVA er det Robert Curbeam og Christer Fuglesang som skal ta. De har begge to sovet i romstasjonen sin luftsluse, for å vende seg til ett lavere lufttrykk. Denne operasjonen kalles for camp-out. - Tidslinje for dag 4: Bilder - Dag 4 - EVA1 Crister som gjør seg klar til EVA Her er et bilde av robotarmen med P5-delen som de hadde med opp... Discovery som er dokket til ISS, med jorden i bakgrunnen Endret 14. desember 2006 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Noen som ville ha HD-klipp fra STS-116 oppskytningen? Linker til forskjellige oppløsninger her: STS-116 HDTV - 1080i STS-116 HDTV - 720p PS! Disse er offisielle fra NASA, ergo, de kan distribueres fritt... Edit: Jeg oppdaterer de postene jeg har for hver dag med bilder og tidslinjer etterhvert som jeg får de fra USA... Har nå lagt ut ett par bilder på dag 1 og dag 2. Dere bør derfor titte litt tilbake i denne tråden... Bilder fra dag 3 håper jeg å få litt senere idag... 7482406[/snapback] Sinnsvakt bra billedkvalitet, men er det riktig at det ikke er noen lyd annet enn på logoen på begynnelsen? Hvor kan jeg få tak i filmer med lyd/kommentarspor (helst i mpeg2 eller 4, ikke wmv, er ikke så glad i det formatet...) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 På NRK tekst-tv så skriver de om en skade på den ene vingen? Noen formening om hvor alvorlig dette er? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) På pressekonferansen i går var det null bekymringer ang dette. De snakket om at sensorene hadde registrert en bevegelse på 1.3 ett-eller-annet, og det begynner ikke å bli kritisk før 10. Men, såfort de registrerer mer en 1.0 så er det standard prosedyre å titte nøyere på dette for å se om det er no skadlig. Det som så værre ut i går var på en lasteluke på undersiden. Der hadde ett sjold tydlig fått et merke, og det så ut som det hadde tyti no orange stoff ut av lasteluka. Dette skulle de undersøke nermere i dag det også. Blir spennende å høre pressekonferansen som er kl. 04 norsk tid i natt. høre hva de kommer frem til. Her er dagsplanen: Del1 Del2 De ble vekket til ABBAs Waterloo i dag, antagelig fordi dette er dagen da Fuglesang skal ut i rommet på en såkalt EVA, "space walk". Endret 12. desember 2006 av SimDaDim Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) På NRK tekst-tv så skriver de om en skade på den ene vingen? Noen formening om hvor alvorlig dette er? 7483758[/snapback] NEI NEI NEI!! Det er overhodet ikke alvorlig, og det er for lengst klarert at det ikke er noe problem... Det her er typisk media. NASA er veldig ærlige når de sier ting, og media har en tendens til å krisemaksimere alt... Vingene på Discovery har mange sensorer, som blandt annet måler et treff på vingen. Dette måles i en verdi som kalles Grms. Natt til i går målte en sensor ett treff på 0.12Grms. Under en oppskytning ser man verdier på 2-4Grms på grunn av viberasjoner... For å i det heletatt sette et merke på disse panelene trenger du minst 10Grms, og for å lage en liten sprekk, eller gjøre en fysisk skade trenger man minst 20Grms. NASA klassifiserer det hverken som et problem eller en skade... Dagbladet fabrikerer vist også ting... Edit: Ser vist at det er endel av oss på NASASpaceflight.com også... Endret 12. desember 2006 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hehe, bra du korrigerte raptor... får ikke helt med meg alt når de snakker så fort Jada, stas på nasaspaceflight.com forumet Ser nå at du også er der. er knall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå