Gå til innhold

Hvordan er bildekvaliteten på ixus i7 zoom?

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har lenge sett for meg at jeg skal ha ixus 800is, men så kom ixus850is. Hadde tenkt å gå for dette, men det selges ikke før 10. oktober. Kan da ixus i7 zoom være noe å vurdere eller??

Er det greit å kjøpe kamera når du er på ferie?? Og hva er det negative med dette?? Garanti?? Trenger litt opplysninger om dette også. Takk for hjelpa!

Torland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal vente på hver eneste kamera modell, må du vente i evigheter. Hver dag uten kamera er enda en dag uten bilder. Ixus i7 zoom kommer vel samtidig med ixus 850 IS tror jeg. Ixus i7 zoom har nok noe dårligere optisk kvalitet enn 800/850 IS. Dessuten mangler den optisk bildestabilisator.

Jeg ville absolutt ikke kjøpt kamera på ferie, tror ikke du får de noe særlig rimeligere utenfor Norge heller. Du mister all norsk forbrukerrett, selv om du muligens kan få internasjonal garanti.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig ikke sammenligne Ixus i7 Zoom og Ixus 850.

Ixus 850 har følgende fordeler fremfor i7:

-Bedre optisk kvalitet

-Optisk bildestabilisator

-Vidvinkel (tilsv. 28mm)

-Optisk søker

-Noe mer optisk zoom (tror jeg)

Det er sikkert noen flere forskjeller også, men dette er hovedpunktene. Ixus 850 IS er ment å være et kamera for de som prioriterer kvalitet i et lite kamera, fremfor de aller minste kameraene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...