Mr.Anki Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei.. Noen som vet om trådløse nettverks singnaler fungerer bra gjennom betonggulv ? Singnalet skal sendes ca 8 m og gjennom et betinggulv. Vil dette virke bra ? mvh anki Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Kommer an på utstyret. Jeg har koplet opp maskiner med Linksys-kort som har stått 2 betongvegger og et betongtak unna AP-et. Og jeg har koplet opp en maskin som nesten ikke fikk kontakt med et AP som stod 3 meter unna, kun gjennom et tynt, gammelt tregulv. Sistnevnte var det billigste trådløse utstyret de kunne finne hos Elkjip. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 Har tenkt til og kjøpe DENNE og DETTE duger det? mvh anki Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Har det acces pointet (ihvertfall en som ser make ut) og den skal sende gjennom et betongulv ca. 4 meter. Det fungerte hvertfall ikke hos meg. Jeg har hele tiden lav eller ingen forbindelse. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Har gode erfaringer selv med Linksys-korta og routerne/AP-ene, så jeg tror det burde gå. Kommer litt an på hvor tykk muren er, og kanskje om den er armert etc. Men med tanke på at jeg har satt opp disse korta på skoler og fått forbindelse flere klasserom bortenfor der AP-ene står (alle klasserom har betongvegger og gulv) så er jeg ganske sikker på at du vil få forbindelse. Dvs. signalet måtte gjennom et betonggulv og to betongvegger. Endret 22. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 22. september 2006 Forfatter Del Skrevet 22. september 2006 gulvet er ca 10cm. Men singnalet skal gå ca 8 m i luft linje.. vil utstyret funke ? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Anbefaler igjen og mer enn gjerne NetGear RangeMax utstyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå