simenfsf Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Heisann. Bare lurte på om det var mulig å koble sammen eller lage et nettverk mellom laptopper med trådløstkort, uten noen form for router etc.. ? Og hvordan gjør man dette hvis det er mulig. Tenker da på nettverkspilling og deling av filer o.l. Takk Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Joda, det går, men det blir sansynligvis litt tregt. 54Mbit/s er bare et teoretisk tall. Et mer realistisk tall er rundt 25 Mbit/s dersom det er svært god dekning. Altså maks 5-6 meter og fri sikt mellom de PCene som er lengst fra hverandre. Og ingen forstyrrende trådløse nett i nærheten. Med 25Mbit/s tar det 5-6 minutter å overføre en GB filer. Trådløst nett egner seg dårlig til spilling siden det ofte gir dårlig ping. Men jeg er litt usikker på hvordan man setter det opp i programvaren i praksis. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Det du trenger er å sette opp et ad-hoc nettverk. Da får du nettverk mellom maskinene uten at du trenger en trådløs router eller AP. Dette setter du opp i programvaren til kortene på maskinene, og varierer med hvilket type kort du har. Men det at det er dårlig å spille over wlan er noe jeg er uenig i. Det er ikke så høy ping på trådløse nett at det skal ha noe å si i spill. Det eneste er om signalet er veldi dårlig, da kan jeg være enig i at pingen blir ganske høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå