hitokiri Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Svenske kollektivreisende kan snart bruke SMS som billett på bussen. Les mer Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Blir ikke det ekstremt enkelt å forfalske? Må jo i så fall være et system med en kode som bussjåføren sjekker i sitt system om er gyldig. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Synes det er en spennende konsept, i Japan har de kommet enda lengere der kan men betale med mobil telefonen... Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg bor i Wien. Her har vi allerede i flere år kunnet betale på buss/trikk/T-bane med SMS. Du får en kode som du viser fram i tilfelle det blir kontroll. Man kan også betale med SMS på brusautomatene og betale parkeringsbiletten med SMS (Men vet ikke akkurat hvordan det fungerer! Tror det er en prøveordning!) Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Kunne de ikke bare hatt betalingsautomater ombord på bussene som aksepterte alle kredittkort? Mastercard, Diners, Visa osv. Dra kortet og du har betalt. Ikke nødvendig å taste inn noen kode. Dette klarer de jo å få til i alle parkeringshusene her i byen. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg bor i Wien. Her har vi allerede i flere år kunnet betale på buss/trikk/T-bane med SMS. Du får en kode som du viser fram i tilfelle det blir kontroll. Man kan også betale med SMS på brusautomatene og betale parkeringsbiletten med SMS (Men vet ikke akkurat hvordan det fungerer! Tror det er en prøveordning!) 6923496[/snapback] betaling av brusautomater med SMS har vært prøvd i norge og, men virker som de har gått bort fra det nå, har ikke sett det på en brusautomat siden 2003 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er litt teit at det er samme pris som papirbillett i tillegg til SMS takst.. Ettersom de sparer papir-penger osv, synes jeg det kunne blitt gjort lønnsomt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg